פרסום ראשון: בחודשים האחרונים הותקנו ברחבי העיר עשרות מרפסות תלויות באוויר מברזל בשיטה לא יציבה ומסוכנת וללא היתר - כך עולה ממכתב שהוציא אתמול (ד') ראש התביעה העירונית, עורך הדין, חיים נרגסי, לחברה המייצרת את המרפסות הללו.
1 צפייה בגלריה
נהרסה בשבוע שעבר. המרפסת ברחוב שאול המלך
נהרסה בשבוע שעבר. המרפסת ברחוב שאול המלך
המרפסת ברחוב שאול המלך שנהרסה החודש
(צילום: פרטי)
עו"ד נרגסי ציין כי בחלק לא מבוטל מהמקרים החברה מלווה את הליך הבנייה של המרפסת וכי לפיכך היא נושאת גם באחריות להליך הוצאת ההיתרים. התובע העירוני דורש מהחברה להפסיק לאלתר להקים מרפסות כאלו בעיר, ובמקביל להעביר לעירייה רשימה מלאה של האתרים בהם כבר הותקנו מרפסות אלו. כמו כן, מנהלי המפעל יזומנו לפגישה דחופה בעירייה בימים הקרובים.
עו"ד נרגסי ציין כי לעירייה ידוע כבר על עשרות מקרים בהם הוקמו המרפסות בשיטת חיזוק חיצונית לבניין, שהיא לטענתו, לא בטיחותית וכי בכל המקרים המרפסות נבנו ללא היתר.
כזכור בבונוס נחשף לפני כשבוע כי העירייה עורכת בדיקה מקיפה בנושא המרפסות התלויות המהוות סכנה וכי לפני כשבועיים כבר בוצע צו הריסה ומרפסת שנבנתה בשיטה המדוברת נהרסה על ידי העירייה ברחוב שאול המלך.
מהעירייה נמסר: "עיריית ירושלים פועלת בכל האמצעים החוקיים הקיימים ברשותה כנגד עבירות בניה, וזאת בהתאם לממצאים ולמידע הקיים בידה. המכתב נשלח לחברה המרכזית בתחום ברחבי ירושלים, בעקבות ממצאי החקירה והבדיקות שנערכו בעירייה. היכן שידוע לעירייה שישנה סכנה או חשש לסכנה - ניתנו הנחיות פרטניות לבעלי הדירות.
"העירייה תמשיך לפעול בנחישות נגד כל הפרות ועבירות על חוקי הבנייה וממליצה לכל מי שהתקין מרפסת כזו, שיערוך בדיקה ויוודא שיש בידיו אישור הנדסי ליציבות המרפסת".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים