משרד התחבורה הגיש בימים האחרונים מספר כתבי אישום נגד נהגים בתחבורה הציבורית בירושלים לאחר שהתרשלו במתן שירות לנוסעים.
נוסע בתחבורה הציבורית, נכה צה״ל ביקש לעלות לקו מספר 1 של חברת ׳אגד׳. על פי כתב האישום ״האוטובוס חלף על פני הנוסע, ונסע מבלי לעתור בתחנה על אף שהנוסע סימן בידיו לעצור. בעקבות זאת נאלץ הנוסע ללכת כ - 200 מטר ברגל לתחנה הבאה הנמצאת בכותל המערבי. מכיוון שבאותה העת היה פקק ועומס תנועה בכביש, הגיע הנוסע לתחנה לפני האוטובוס", כאשר הנוסע שאל את הנהג מדוע לא עצר בתחנה - הנהג השיב לנוסע כי זה "לא מעניין אותו".
1 צפייה בגלריה
תחנת אוטובוס
תחנת אוטובוס
תחנת אוטובוס
(צילום: ענר גרין)
במקרה אחר, נוסעת בהריון המתינה יחד עשרת ילדיה ובעלה לאוטובוס סמוך למטה הארצי כאשר אלו ביקשו להגיע אל ביתר עילית. זמן קצר לפני שהגיעו אל תחנת היעד הנוסעים לחצו על פעמון העצירה, משראו כי אור החיווי של הפעמון אינו פועל ביקשו מהנהג לעצור אך זה המשיך לתחנה הבאה. כתוצאה מכך, הנוסעת בהריון נאלצה ללכת מרחק רב. במקרה זה משרד התחבורה הגיש נגד הנהג כתב אישום בעבירה של אי עצירה בתחנה להורדת נוסע והתנהגות בלתי הולמת.
בנוסף, משרד התחבורה הגיש גם כתב אישום נגד נהג של חברת ׳קווים׳. הנהג מואשם בעבירות של איסור סגירת דלתות שלא בבטיחות והתנהגות שאינה הולמת לאחר שהתמהמה בפתיחת דלת שנסגרה על נוסעת. על פי המקרה הנוסעת עלתה לקו 249 מהמטה הארצי מהדלת האחורית. מסיבה שאינה ברורה, דלת האוטובוס נסגרה על ידה של הנוסעת אך "למרות זעקותיה ותחינותיה שיפתח את הדלת, הנהג ירד מהאוטובוס ורק אחרי דקות אחדות, לאחר שווידא את האמור, פתח את הדלת". כתוצאה מהאירוע ידה של הנוסעת נשברה.