בימים אלה, מבקשת עיריית ירושלים להפסיק את הפעילות ההתנדבותית של עמותת 'אהבת חינם - לתת בשביל לתת' בכיכר ציון במרכז העיר. מנהלת העמותה טוענת כי הסיבה שקיבלה מהעירייה היא שפעילותם פוגעת במוניטין התיירותי של העיר ירושלים. העמותה פועלת בכיכר כבר שלוש שנים תחת ניהולה של טובה ספרנאי, ובשנים קודמות אף קיבלה אישור מהאגף לקידום עסקים בעירייה. הערב מתכננים הצעירים להפגין נגד ההחלטה בכיכר ציון.
3 צפייה בגלריה
פעילות העמותה "לתת בשביל לתת"
פעילות העמותה "לתת בשביל לתת"
פעילות העמותה "לתת בשביל לתת"
(צילום: פרטי)
מדי יום חמישי נערכת פעילות העמותה בכיכר ציון, לשם מגיעים מאות נערים וצעירים דרי רחוב, שמקבלים במקום ציוד להמשך השבוע. לצורך הפעילות, רכשה העמותה נגררת, בדומה לעגלת קפה, בעשרות אלפי שקלים – וזאת כדי ליצור "תחנה" בה יוכלו להתאסף הנערים ולהצטייד בכריכים, ביגוד, מוצרי היגיינה, ועוד. כסיוע משלים, מקיימים מתנדבי העמותה שיחות אישיות וגישור בין הצעירים ומשפחותיהם בניסיון להחזירם לבתיהם.
"כבר שלושה שבועות שבעירייה לא נותנים לנו לצאת, בכל פעם מסיבה אחרת", אמרה טובה ספרנאי: למיינט ירושלים, "לפני יומיים קיבלנו את ההוראה באופן רשמי שלא מתירים לנו יותר להמשיך עם הפעילות שלנו. נעשה כאן עוול, אחרי שלוש שנים שבהם סייענו לנערים, פתאום באמצע יום בהיר אומרים לנו לעצור.
"במשך השנים הוצאנו מהרחוב יותר מ-550 צעירים, 300 מהם קטינים שחזרו לבית הוריהם. הצעירים עברו מהפך ממצב של לגור ברחוב - למצוא מקצוע, מגורים ולבנות חיים. ליווינו אותם דרך ארוכה. חלקם התגייסו לצבא ליחידות קרביות למרות תיקים במשטרה. עשינו איתם עבודה נהדרת. אין לי מושג למה פתאום אסרו עלינו לצאת לחלק להם אוכל בכיכר, ניסיתי לדבר עם הגורמים בעירייה, ואני כבר לא יודעת מה להגיד כששואלים אותי למה אנחנו לא מגיעים. הילדים מחכים לנו רעבים כבר כמה ימים".
3 צפייה בגלריה
פעילות העמותה "לתת בשביל לתת"
פעילות העמותה "לתת בשביל לתת"
פעילות העמותה
(צילום: פרטי)
3 צפייה בגלריה
פעילות העמותה "לתת בשביל לתת"
פעילות העמותה "לתת בשביל לתת"
העמותה פועלת במקום כשלוש שנים
(צילום: פרטי)
"כבר שבועות שקשה לי להירדם בלילה ואני מתהפכת במיטה. אני מתוסכלת מהמצב שאסרו עלי לעשות טוב. זה אבסורד. לא ביקשתי כסף, לא כבוד, רק לעזור לילדים. על הבקשה הפשוטה הזאת סוגרים לי דלתות? זה עוול מאוד גדול וכואב לי מאוד. אני מקווה שזה ייפתר כמה שיותר מהר", סיכמה ספרנאי.
כיכר ציון בעיר ידועה זה שנים כמקום הכינוס הלילי של מאות צעירים עזובים, במיוחד בסופי השבוע. עמותת "לתת בשביל לתת" הוקמה בניסיון, כאמור, לסייע בהתנדבות לאותם צעירים לעזוב את הרחובות, לחזור לבתים ולקבל סיוע פיזי ונפשי ככל שנדרש. על בסיס ההצלחה בירושלים, לאחרונה הקימה העמותה בית חדש בנתניה למען נערים אבודים שלא ניתן להחזירם לביתם.
תגובת העירייה: "כל הכנסת רכב לכיכר ציון ולמדרחוב וכן פעילות בסמוך למסילת הרכבת הקלה מהווה סכנה ועלולה לגרור פגיעה בחיי אדם. בהתאם לכך החליטה העירייה לא לאפשר לכל גורם להכניס רכבים או להקים דוכנים במקום. העירייה מברכת על העשייה של העמותה ותפעל למצוא לה מיקום חדש - שיהיה מקובל על כל הצדדים".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים