תתחילו לדווש כי בתוך שנתיים יוכפלו שבילי האופניים בעיר. ועדת הכספים אישרה תקציבים רחבי היקף לצורך תכנון וביצוע של עשרות שבילי אופניים חדשים. מדובר בתקציבים בסך 6.9 מיליוני שקלים עבור עבודות תכנון ועוד כ־20 מיליון שקל עבור עבודות ביצוע בשטח. העבודות יבוצעו ברובן על ידי חברת מוריה.
3 צפייה בגלריה
מוזמנים להצטרף. רוכבים בעיר
מוזמנים להצטרף. רוכבים בעיר
מוזמנים להצטרף. רוכבים בעיר
(צילום: נחום סגל)
האורך הכללי של שבילי האופניים בעיר יגיע לכ־103 קילומטר, לאחר התוספת המשמעותית שאושרה.
עיקר התקציב הוא הרשאה לתקצוב של משרד התחבורה, וההשלמות נעשות על ידי התקציב העירוני, כך שעיקר הכספים יגיעו מתקציב המדינה. חלק מהפרויקטים הם במימון מלא של משרד התחבורה, והחלק הנוסף במימון של 90 אחוז מתקציב המדינה ועוד השלמות של עד עשרה אחוזים מהתקציב המוניציפאלי של העירייה.

המספרים מאחורי המדוושים

אורך המסלולים הכולל: 103 קילומטר
הסכום לתכנון: 7,000,000 שקל
עלות הביצוע ברחובות קטנים: 600,000 שקל לרחוב
הכסף הכולל לביצוע המיזם: 20,000,000 שקל
מי יביא את הכסף? 90 אחוז ממשלה, 10 אחוז עירייה
בין הרחובות החדשים שיתהדרו בעתיד הנראה לעין בשבילי אופניים אפשר לציין גם את הרחובות שופן, שממול לתיאטרון ירושלים, הפלמ"ח ודוד המלך.
חלק לא מבוטל מהתקציב מיועד לראשונה גם לפיתוח סביבת שבילי אופניים בשכונות. ברחוב קדיש לוז ברמת שרת אושר תקציב בסך שישה מיליוני שקלים, כשהעבודות יכללו גם הסדרת צמתים וביצוע שינויים גיאומטריים בכביש הקיים לטובת העניין. ברחוב אלעזר המודעי בקטמונים אושר תקציב בסך 600 אלף שקל, ובשכונת גילה אושר תקצוב בסך 600 אלף שקל נוספים.
3 צפייה בגלריה
אלישע פלג
אלישע פלג
אלישע פלג
(צילום: רפי קוץ)
סגן ראש העירייה, אלישע פלג, מחזיק תיק הספורט: "מדובר בתקציבים ובהיקף עבודות חסרי תקדים, שיציבו את ירושלים במקום הראשון בארץ בהשקעה בתשתיות לשבילי אופניים".