חקירת הלבנת ההון בענף המנופאים נמשכת: נותן שירותי מטבע ממזרח ירושלים, הובא לאחרונה בפני בית משפט השלום בירושלים בחשד לביצוע עבירת הלבנת הון חמורות בסכום של יותר מחצי מיליארד שקלים. החשוד נעצר לפני כשבוע וחצי בפעילות משותפת של רשות המסים ומשטרת ישראל, במסגרת חקירה נרחבת בענף המנופאים.
1 צפייה בגלריה
חלפן כספים
חלפן כספים
חלפן כספים חשוד בעבירת הלבנת הון של כחצי מיליארד שקלים
(צילום המחשה: shutterstock)
"במסגרת החקירה עלה החשד כי מספר חשודים מעסיקים מנופאים ללא ההיתרים הנדרשים לכך וללא אישור, תוך שימוש בתלושי שכר נמוכים וחשבוניות מס פיקטיביות. הכספים הולבנו באמצעות צ'יינג'ים הנמצאים ביו"ש ובישראל. במהלך החקירה שמו של החשוד עלה כמי שהלבין הון באמצעות צ'יינג'ים בסכום של כ-700 מיליון שקלים ובחקירתו הודה בחלק מהחשדות המיוחסות לו. על פי בקשת המעצר, הוא שימש כחלפן ולא רשום באף מקום, כאשר כמות העסקאות שעשה במסגרת הפרשייה וגם באירועים אחרים עומד על כחצי מיליארד שקל", נמסר מרשות המיסים.
על פי רשות המיסים, מדובר בפרשיית הלבנת הון מהגדולות והמסועפות שנחשפו בשנים האחרונות במדינת ישראל.
לאחרונה הובא החשוד בפני כבוד השופטת עד בר-טל מבית משפט השלום בירושלים ושוחרר בתנאים מגבילים ביניהם מעצר בית לשבוע. כמו כן הוא נאלץ להפקיד לקופת ביהמ"ש של 400 אלף שקלים, ערבות עצמית על סך 250 אלף שקלים, שני ערבים צד ג' שכל אחד יחתום על 250 אלף שקלים, ועיכוב יציאה מהארץ למשך 180 יום.