עקיבא קראוס (24), אברך חרדי ותושב שכונת רמות, הוא הצעיר שטבע למוות אמש (ה') בחוף הנפרד בכינרת. לרגל החופשה אליה יצא קראוס ז"ל מהישיבה בה למד, החליט לצאת עם משפחת אשתו לחופשה בצפת. בדרך עצרו לטבילה בכנרת. עקיבא הותיר אחריו אישה ותינוקת כבת שנה וחצי.
2 צפייה בגלריה
עקיבא קראוס ז"ל
עקיבא קראוס ז"ל
עקיבא קראוס ז"ל
(צילום: באדיבות המשפחה)
"היינו ביחד בים, בחוף", סיפר ישראל הולס, חמו של קראוס, "בשלב כלשהו יצאנו, וחשבנו שהוא מאחורינו. אחרי רבע שעה-חצי שעה ראינו שהוא עוד לא בא אז התחלנו לחפש. הבנו שהוא לא יצא כי הבגדים שלו היו בחוץ והנחנו שהוא עדיין טובל בים, ולוקח זמן עד שיוצאים ומתייבשים. אבל לצערנו עבר זמן רב, והוציאו אותו כבר ללא דופק".
אמש, בשעה 12 בלילה, נקבר קראוס בבני ברק. בימים אלה אשתו, האלמנה הטרייה ובתם המשותפת שוהים בבית הוריה. הולס סיכם בצער: "האישה בוכה מאוד, והילדה שבת שנה וחצי לא כל כך מבינה מה קורה סביבה, אבל קוראת כל הזמן 'אבא, אבא'".
2 צפייה בגלריה
החוף בו טבע הצעיר
החוף בו טבע הצעיר
החוף בו טבע קראוס
(צילום: זק"א)
משה ממן, מתנדב זק"א צפון שטיפל בזירה: "כשהגעתי לחוף ראיתי כוחות הצלה רבים אשר מבצעים פעולות החייאה על גבר כבן 24 שנמשה מהמים על ידי המצילים לאחר טביעה. עשרות אזרחים עמדו בסמוך אליהם ואמרו פרקי תהילים. לצערי, לאחר שפעולות ההחייאה כשלו נאלץ פראמדיק מד"א לאשר את מותו במקום".