בעקבות תלונות רבות על זריקת אשפה מסביב לפחים ולא בתוכם, עיריית ירושלים יוצאת למבצע אכיפת ניקיון בשכונות. המטרה: לאתר את בעליהם של שקיות האשפה שנזרקו במרחב הציבורי.
1 צפייה בגלריה
פקחי העירייה מחטטים בשקיות האשפה
פקחי העירייה מחטטים בשקיות האשפה
פקחי העירייה מחטטים בשקיות האשפה
(צילום: דוברות העירייה)
במסגרת המבצע יעברו הפקחים בשכונות ויחפשו בתוך שקיות האשפה סימנים מזהים כמו חשבונות וכדומה. תושב שישליך את שקית האשפה הביתית שלו מחוץ לפח/ בשטח ציבורי ישלח להיות קנס על סך 475 שקלים.
התהליך החל בשכונת רמות בעקבות תלונות רבות של תושבים למיגור השלכת אשפה במרחב הציבורי . חבר הנהלת המינהל הקהילתי, חיים פנירי יזם פגישה עם מנהלי ועובדי אגף הפיקוח, מנהל הרובע שמואל דהן, מנהלי ופקחי אגף הפיקוח נפת רמות שיחד הביעו נכונות ורצון לקחת חלק בהובלת שינוי. בתוך כך, הוחלט לפתוח שקיות אשפה על מנת לאתר את מפירי החוק ולקנוס אותם עד למיגור התופעה, ולמיצובה של שכונת רמות כשכונה ירוקה ומטופחת שתהווה סמל ודוגמה לכל שכונות העיר.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון: "לאחרונה אנו נתקלים בריבוי תלונות תושבים על אשפה שנזרקת מחוץ לפח ובשטחים ציבוריים. אנו בעירייה עושים את המקסימום על מנת לשמור על ירושלים נקייה ומצפים לשיתוף פעולה מלא מהתושבים. שימו לב, החל מהיום כל תושב שישליך אשפה במרחב הציבורי ייקנס".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים