באמצע יום ירושלים: רקטות נורו לאזור ירושלים והסביבה, אזעקה נשמעו ברחבי העיר, בית שמש, מבשרת, קרית ענבים ואזורים נוספים. ככל הנראה מדובר בפקיעת האולטימטום שהציבה הזרוע הצבאית של חמאס לישראל להסיג את כוחות הביטחון מהר הבית ומשכונת שייח ג'ראח במזרח ירושלים. מערכת כיפת ברזל הופעלה. נכון לשעה זו (19:50), ולאחר ישיבת שהתקיימה בעירייה, העיר ירושלים נמצאת בשגרה במוכנות במעבר לחירום וללא הנחיות מיוחדות. במקרה של אזעקת צבע אדום יש להיכנס למרחבים מוגנים ולשהות בהם ל-10 דקות.
1 צפייה בגלריה
אזור הרי ירושלים
אזור הרי ירושלים
אזור הרי ירושלים
(צילום: אמיר מויאל)
רקטה אחת פגעה בבית באזור קרית ענבים, כמו כן, אין דיווח על נפגעים. "כל תושבי מבשרת נבהלו וניסו לתפוס מחסה", סיפר אחד התושבים למיינט. ככל הנראה ישנם פגיעות נוספות באזור. מצה"ל נמסר: "הופעלה התרעה בערים בית שמש וירושלים. הפרטים בבדיקה".
(רקטה פגעה בבית באזור הרי ירושלים. צילום: נועם ביטון)
אמיר מויאל אמר למיינט ירושלים: "התארחנו במלון כרמים סמוך לירושלים. היתה אזעקה ואחריה בום חזק מאוד. הנפילה היתה קרוב מאוד אלינו. כולם התקדמו למדרגות ולאחר מכן הקב"ט עדכן שהיתה נפילה. כאשר חזרנו לחדר ראינו מהחלון עשן שהיתמר קרוב מאוד אלינו. מהר מאוד הגיעו למקום מכבי אש ואמבולנסים".
מהמשטרה נמסר: "בתום הערכת מצב שקיים בדקות האחרונות מפקד המחוז, ניצב דורון תורג'מן, הוחלט לאפשר את המשך קיום האירועים המתקיימים בעיר לרגל יום ירושלים".
מעיריית בית שמש נמסר: "על פי הנחיות פיקוד העורף על התושבים להשאר במרחק של דקה ממרחב מוגן. הנהלת עיריית בית שמש התכנסה להערכת מצב ויחד עם פיקוד העורף יצאו הוראות התגוננות במידת הצורך".
ראש המועצה האזורית מטה יהודה, ניב ויזל: "אין נפגעים בגוף אך לצערי יש נזק לרכוש. כל כוחות הביטחון וההצלה נמצאים בזירות. הייתי באחד הבתים בזמן הנפילות והזעקתי את כוחות ההצלה ותפעלנו משם את האירוע. המועצה פתחה את חדר המצב ומלווה את התושבים בכל הפניות. אני שולח מסר של חיזוק לצה"ל - אנחנו, העורף חזקים ונמשיך להיות חזקים".

בפיקוד העורף ביקשו להדגיש את כללי ההתנהגות במקרה של אזעקה:

שוהים במבנה - יש להיכנס לממ"ד (מרחב מוגן דירתי), ממ"ק (מרחב מוגן קומתי), ממ"מ (מרחב מוגן מוסדי), מקלט, חדר מדרגות פנימי, או חדר פנימי מוגן. יש לסגור את הדלת ואת החלונות.
במרחב מוגן כמו ממ"ד - יש לסגור ולנעול את הדלת על ידי סיבוב הידית בזווית של 90 מעלות ולוודא את סגירת חלון הפלדה וחלון האלומיניום.
מי שנמצאים ברחוב, יש להיכנס למבנה קרוב. בשטח פתוח - יש לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.
נוסעים ברכב - יש לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה קרוב. אם לא ניתן להגיע למבנה בפרק הזמן העומד לרשותנו - יש לצאת ולהתרחק מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים.
רק אם לא ניתן לצאת מהרכב, יש לעצור בצד הדרך, לרדת מתחת לקו החלונות ולהמתין 10 דקות.
חשוב לדעת - יש להישאר במרחב המוגן לפחות 10 דקות כדי להתגונן מפגיעת טילים מרסיסים ומשברי יירוטים. במשטרה מדגישים אין להתקהל באזור נפילת טיל או באזור יירוט. ההתקהלות במקום מסוכנת בשל חשש מפגיעת רסיסים ונפלים ומחשש לפגיעה מירי של מטח נוסף.
בכל שאלה ניתן להתקשר למוקד 104 של פיקוד העורף
לעדכונים שוטפים - חדשות ירושלים
פורסם לראשונה: 18:07, 10.05.21