עשרות בני אדם, רובם חברי הקהילה הגאה, מפגינים הערב (מוצ״ש) בצומת הרחובות עזה וברלין בשכונת רחביה, במחאה על פשע השנאה שבוצע כלפי שתיים מחברות הקהילה לפני מספר ימים. כפי שפורסם ב - mynet, ביום שני האחרון רכבן של בנות זוג המתגוררות בשכונת רחביה נפרץ על ידי אלמונים ביום שני האחרון והושארו בו מסרים מאיימים על רקע נטייתן המינית. בשלטים נכתב בין השאר ״לסביות = תועבה, סטיה״, וכן מסר מאיים לקראת פרסום פרטיהן ברשתות החברתיות.
(ההפגנה הערב, צילום: ענת יורובסקי)
מנכ"לית עמותת בת קול לנשים להטביות דתיות, תהילה אטיאס, אמרי כי "אחת משתי הנשים שנפגעו היא חברת בת קול, היא התקשרה אלי לאחר האירוע כשהיא רועדת מפחד. החלטנו שאנחנו לא שותקות. היה לנו חשוב לארגן את האירוע כדי להגיד שנשים לא יחיו פה בפחד. היה לאישה שנפגעה חשוב להבין שיש גב מאחוריה. זה רחוב מאוד פלורליסטי. זה שמישהו פורץ לרכב של מישהי, זה דבר מאוד מפחיד. רצינו להראות שלא ניתן שדברים כאלה יקרו"ֿ. אייל לוריא פרדס, ממארגני ההפגנה אמר: "מדהים לראות מאות ירושלמים וירושלמיות שלא מוכנות לשתוק לשנאה ולהסתה ונתנו תשובה ניצחת שרחביה היא השכונה של כולנו. אור גדול יצא היום מרחביה, ולא ייכבה לעולם".
2 צפייה בגלריה
ההפגנה הערב ברחביה
ההפגנה הערב ברחביה
ההפגנה הערב ברחביה
(צילום: באדיבות הבית הפתוח)
בתגובה לאירוע, בבית הפתוח בירושלים אמרו כי "האחריות של כולנו היא לתמוך, להיות שם עם החברות שלנו שמפחדות ללכת ברחוב בגלל שלטים כאלה. תלו דגל, תלו שלט תומך, שלחו לנו תמונות ונפיץ את הסובלנות והגאווה לחיות בעיר מלאת צבעים ואהבת חינם".
2 צפייה בגלריה
השלטים שהושארו ברכב
השלטים שהושארו ברכב
השלטים שהושארו ברכב
(צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של הבית הפתוח)
פורסם לראשונה: 22:32, 30.05.20