הצעת חוק שהניח חבר הכנסת מיקי זוהר (׳ליכוד׳) בתחילת החודש, מתחת לרדאר התקשורתי, עשויה לשנות את מאזן הכוחות בכיכר ספרא ולעלות למשלם המיסים מאות אלפי שקלים בשנה.
1 צפייה בגלריה
ח"כ מיקי זוהר
ח"כ מיקי זוהר
ח"כ מיקי זוהר
(צילום: אוהד צויגנברג)
זוהר הגיש בתאריך ה-03.05 הצעת לתיקון חוק הרשויות המקומיות, כך שלעיריית ירושלים יתווסף סגן ראש רשות תשיעי. "מספר חברי מועצת העיר בירושלים הינו הגדול ביותר מבין כל חברי מועצת העיר בישראל", הסביר זוהר בהצעה שהונחה על שולחן הכנסת, "בשל כך יש לתקן את העיוות וחוסר היחסיות בחקיקה הנוכחית. הצעת חוק זו נועדה לאפשר לעיריית ירושלים למנות סגן ראש רשות תשיעי ובכך ליצור יחס מאוזן יותר".
אלא שבחודש מרץ 2019, ניסו כבר בעירייה למנות סגן ראש עירייה תשיעי בשכר ונתקלו בהתנגדות עזה של משרד האוצר. איתי טמקין, נציג המשרד, התנגד בוועדת הפנים של הכנסת להוספת סגן ראש עירייה תשיעי וההצעה נפלה. עלותו של סגן עירייה נוסף מוערכת בכ-900 אלף שקלים לשנה עבור משלם המיסים.
"ירושלים אינה רשות עשירה", אמר אז גורם בכיר במשרד האוצר למיינט ירושלים, רק החודש הגדלנו לעיר את התמיכה הממשלתית וכשעשינו זאת ראינו לנגד עינינו את הרצון לשפר את השירות לתושב. לא הבאנו את הכסף הזה כדי למנות סגן נוסף. ירושלים זקוקה למשאבים ואם אתה פוגע בכסף הגמיש שלה עם עלות של סגן נוסף, אתה פוגע בשירות לאזרח ולכן התנגדנו לכך".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים