מינוי חדש באוניברסיטה העברית: פרופ' מונא חורי-כסאברי היא האישה הראשונה מהחברה הערבית שנבחרה לכהן כסגנית נשיא האוניברסיטה העברית. פרופ' חורי-כסאברי תהיה אחראית על נושאי אסטרטגיה והמגוון האנושי באוניברסיטה ובמסגרת תפקידה החדש תקדם פרויקטים דוגמת התאמת ההוראה לתקופה שלאחר מגפת הקורונה, העלאת ההשפעה החברתית, כלכלית וסביבתית של האוניברסיטה והגברת הממשק בין ששת הקמפוסים של האוניברסיטה ברחבי הארץ.
2 צפייה בגלריה
פרופ' חורי-כסאברי ופרופ' אשר כהן
פרופ' חורי-כסאברי ופרופ' אשר כהן
פרופ' חורי-כסאברי ופרופ' אשר כהן
(צילום: באדיבות האוניברסיטה העברית)
בנוסף, היא תהיה אחראית על שילוב מגוון אוכלוסיות בסגל האקדמי של האוניברסיטה ובקרב הסטודנטים, עם התמקדות בקידום אוכלוסיות שאינן מיוצגות דיין באקדמיה, כמו החברה החרדית, החברה הערבית, ישראלים יוצאי אתיופיה, דור ראשון להשכלה, אנשים עם מוגבלות, ועוד. זוהי הפעם הראשונה בתולדות האוניברסיטה העברית שמממונה לתפקיד הבכיר של סגנית נשיא מהחברה הערבית.
בתפקידה הנוכחי, פרופ' חורי-כסאברי מכהנת כדיקנית ביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית, תפקיד אותו תמלא עד סוף השנה האקדמית, שלוש שנים בסך הכל. "אני נרגשת מאד להיות הראשונה מהחברה הערבית לכהן כסגנית נשיא באוניברסיטה העברית", מסרה והמשיכה, "זוהי זכות עבורי להוביל שני תחומים מרכזיים – אסטרטגיה ומגוון - בקהילת האוניברסיטה העברית בירושלים, שאליה אני חשה שייכת ומחוברת. אני מגיעה לתפקיד הזה אחרי שמילאתי מספר תפקידים בכירים באוניברסיטה שאפשרו לי להכיר את המערכות השונות, את הממשקים ביניהן וכמה מנושאי הליבה שבהם אני רואה את עצמי כמסוגלת לתרום ולקדם".
פרופ' מונא חורי-כסאברי סיימה שלושה תארים בבית הספר לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית באוניברסיטה העברית. את הפוסט-דוקטורט עשתה באוניברסיטת שיקגו והייתה חוקרת בפקולטה לעבודה סוציאלית באוניברסיטת טורונטו. בשנת 2014 מונתה כיועצת לנשיא האוניברסיטה הערבית להנגשת ההשכלה הגבוהה לחברה הערבית, וכיהנה בתפקידי מפתח ובוועדות שונות, כולל הועדה למדיניות אקדמית ויו"ר ועדת ההיגוי בנושאי תקווה ישראלית. בשנת 2018 מונתה לדיקנית ביה"ס לעבודה סוציאלית ולרווחה חברתית. תחומי המחקר שלה הם: אלימות בית-ספרית, עבריינות בני נוער, ובריונות ברשת.
2 צפייה בגלריה
האוניברסיטה העברית
האוניברסיטה העברית
האוניברסיטה העברית
(צילום: אוהד צויגנברג)
פרופ' אשר כהן, נשיא האוניברסיטה, בירך על המינוי: "עיקרון הרב-תרבותיות נמצא במעלה סדר העדיפויות של האוניברסיטה ואפשר לומר שלאחר שנים של קידום הנושא, הוא מבוסס היטב בדנ"א של האוניברסיטה העברית. לכן, החלטנו להגדיר תפקיד בכיר ככל האפשר שיוקדש להגדלת הגיוון ויוודא את העמידה ביעדים. פרופ' מונא חורי-כסאברי היא הבחירה האולטימטיבית לתפקיד כי היא מייצגת באופן אישי את עיקרון הגיוון תוך שמירה על מצוינות אקדמית ומקצועית".
עוד הוחלט בכינוס חבר הנאמנים להאריך את כהונתו של נשיא האוניברסיטה, פרופ' אשר כהן, לכהונה שנייה. "לאור הישגיה של האוניברסיטה הן בשגרה והן בתקופת הקורונה, שהיתה רוויה בחוסר ודאות", נמסר מההנהלה.