פורום יושבי ראש המינהלים הקהילתיים בירושלים שלח הבוקר (א') מכתב לראש העירייה, משה ליאון, ומחזיק תיק המינהלים בעיריית ירושלים, אריה קינג, ובו הם מביעים את כעסם על הניסיון לשנות את תקנון המינהלים הקהילתיים.
2 צפייה בגלריה
מינהל קהילתי פסגת זאב
מינהל קהילתי פסגת זאב
מינהל קהילתי פסגת זאב
(צילום: אדווה חולי)
על המכתב חתומים כל יו"רי המינהלים הקהילתיים בעיר. "הופתענו לגלות שני סעיפים לשינוי התקנון, שכל תכליתם היא להביא לסיום תפקידם של המינהלים הקהילתיים במתכונתם הנוכחית ופגיעה בעצמאותם ובמעמדם הציבורי", כתבו במכתב.
עוד בחדשות:
המכתב נשלח בעקבות סדר היום שנשלח ליו"רים המכהנים של המינהלים הקהילתיים ביום חמישי האחרון לקראת ישיבת הוועדה העירונית. בסדר היום הופיעה הצעה לשנות שני סעיפים בתקנון המינהלים כך שיאפשרו בחירה או הפסקת כהונה של יו"רי המינהל וממלאי מקומם על ידי החלטה של שליש מנציגי העירייה שבהנהלת המינהלים הקהילתיים.
למה הכוונה? המינהלים הקהילתיים מורכבים מהנהלת נציגי ציבור הנבחרים באופן דמוקרטי. כשליש מהם הם נציגי עירייה. העירייה רוצה לשנות את התקנון כך שיו"ר המינהל הקהילתי וממלא מקומו ייבחרו רק כאשר לפחות שליש מנציגי העירייה במינהל תומכים בבחירתם. אם לא יזכו בתמיכה של שליש לפחות, לא יוכלו לשמש כיו"ר או מ"מ כלל. כך גם לעניין הפסקת כהונתם – כאשר שליש מנציגי העירייה במינהל הקהילתי תומכים בהפסקת כהונתם, כך יהיה.
"לפי השינוי המוצע כעת, נציגי העירייה הם אלו שיכריעו 'כחרב מונחת על צווארו' של היו"ר ועל מ"מ יו"ר אם להדיח או לשמור על כל אחד מהם באמצעות 'תמיכת לפחות שליש מחברי ההנהלה עובדי הציבור'".
2 צפייה בגלריה
מינהל קהילתי 'גילה'
מינהל קהילתי 'גילה'
מינהל קהילת 'גילה'
(צילום: רפי קוץ)
במכתב טוענים היו"רים כי מדובר בשבירת עיקרון יסוד שליווה את המינהלים הקהילתיים מאז הקמתם, מאחר והיו"ר נבחר או מודח באופן דמוקרטי ע"י התושבים בלבד על ידי נציגי הציבור בהנהלה. עוד הם טוענים, ששינויים תקנוניים אלה מייתרים את כל תהליך הבחירות הדמוקרטיות שמובילה בימים אלה העירייה בהנהלות המינהלים הקהילתיים.
"במבחן התוצאה פגיעה בעצמאותם של המינהלים תוביל לפגיעה בייצוג האינטרסים של השכונות והפרת מערכת האיזונים ובלמים שקיימת בקשר בין העירייה לתושבים", הוסיפו.
מאריה קינג נמסר בתגובה: "במשך חצי שנה קיימתי ארבע ישיבות של הועדה למינהלים קהילתיים שאני יושב הראש שלה, בישיבות אלה שמענו כ-30 הצעות לתיקוני התקנון הקיים של המינהלים הקהילתיים. לא צנזרתי אף הצעה לתיקון התקנון. אני סבור שכוועדה ציבורית, חובתנו לשמוע ולבחון הצעות שיש לציבור, אנו לא חכמים יותר מההמון.
"בסדר היום שנשלח לישיבת הועדה בשבוע שעבר, ציינתי במפורש שמדובר ב'דיון בהצעות לתיקון התקנון עם יו"רי המינהלים הקהילתיים'. היו אלה היו"רים שביקשו ממני לקיים עימם דיון על שלל ההצעות לתיקון וזאת בטרם נביא את התיקונים להצבעה בועדה שבראשותי.
"את ההצעה לשינוי בסעיפים 10.6.1 ו-10.6.2 לא ראיתי לנכון 'לצנזר' למרות שהם אינם לרוחי, ולדעתי לא יאושרו בוועדה, אבל אני לא דיקטטור".
תגובת העירייה: "לבקשת יושבי ראש המנהלים הקהילתיים, ומלפנים משורת הדין, התכנסה ישיבה שלא מן המניין ושאינה מחויבת או מחייבת, לדיון בהצעות שונות שהציעו בעלי דעה מקרב פעילי שכונות ונציגי ציבור, לתקנון המנהלים הקהילתיים. ישיבת סיעור מוחות ברעיונות שעלו אשר אינן מחייבות. כל אמירה אחרת או פרשנות מגמתית חוטאת למציאות. הדיון יתקיים בהמשך וההחלטות בו יתקבלו על-פי הנהלים המקובלים. ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, והעירייה יפעלו ויעשו כל שביכולתם לשמור על עצמאות במינהלים".
לעדכונים נוספים - חדשות ירושלים