שעון הקיץ יחל הלילה (בין חמישי לשישי) ובשעה 02:00 יש להזיז את השעונים שעה אחת קדימה ל-03:00. עם המעבר לשעון קיץ, נפסיד שעת שינה אחת אך נזכה בשעת אור נוספת. שעון הקיץ יימשך 212 יום ויסתיים במוצאי שבת, 25 באוקטובר.
1 צפייה בגלריה
מרווחים עוד שעה של אור
מרווחים עוד שעה של אור
מרווחים עוד שעה של אור
(שעון קיץ 2020)

שר הפנים אריה דרעי הציע בתחילת השבוע, על רקע התפשטות נגיף הקורונה, לדחות את תחילת שעון הקיץ ל-1 במאי, כדי לצמצם את שעות האור ובכך להקטין את מספר האנשים שמסתובבים במרחב הציבורי. הצעתו של דרעי זכתה לתמיכתם של גורמים שונים ובהם גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שאישר עקרונית התקנת תקנות שעת חירום להארכת שעון החורף.
עם זאת, רשות התקשוב הממשלתית הבהירה כי תאריך המעבר מוגדר באופן מובנה במערכות ההפעלה של שרתים, מחשבים, ציוד תקשורת וטלפונים סלולריים. על פי הרשות, כדי לשנות את תאריך החלפת השעונים, על יצרני מערכות ההפעלה לייצר גרסת תיקון, להפיץ אותו, ולאחר מכן להתקין את העדכון בכל שרת, מחשב וטלפונים במחשבי הממשלה ושל גורמים רבים במשק, דבר שכרוך בימי עבודה רבים ולא ניתן היה לבצעו עד למועד החלפת השעון המקורי. ברשות התקשוב ציינו עוד כי היו עלולות להיווצר תקלות והשבתת מערכי מחשוב שלמים כתוצאה מהשינוי, לצד היעדרות של עובדים רבים בסקטור הפרטי שתקשה מאוד על ביצועו.
גורמי מקצוע נוספים קבעו כי אי אפשר לדחות את שעון הקיץ, מאחר שנדרשת היערכות טכנולוגית של כמה חודשים מראש ומכיוון שגופי התקשורת עומדים בפני עומסים גדולים, ובשל כך כל תקלה עלולה להשבית מערכות שלמות. עוד קבעו כי יש סכנה לפגיעה בכשירות המבצעית של צה"ל ושל טכנולוגיות רפואיות בבתי חולים. לאור זאת, דרעי הודיע לבסוף כי שעון הקיץ יחל במועד המתוכנן.