שלושה ימים לאחר מעצרו המתוקשר של לידור מארק, בנה של חברת הכנסת אסנת מארק (ליכוד), מתבררים פרטים חדשים מהפרשה. על פי הפרסום בראשון ב-mynet, מארק נעצר ביום שני האחרון לאחר שסרב להזדהות ואיים לתקוף שוטרים במהלך פעילות אכיפה.
1 צפייה בגלריה
אסנת מארק
אסנת מארק
אסנת מארק
(צילומים: גיל יוחנן, לירן תמרי)
כעת מתברר כי גורמים במערכת אכיפת החוק מעלים תהיות בנוגע לאופן ניהול חקירת בנה של חברת הכנסת שנעצר ביום שני במעלה אדומים. למערכת mynet נודע כי למפקד התחנה בה מתנהלת החקירה קשר הדוק עם בכירה בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.
כזכור, במהלך פעילות אכיפה שגרתית, השוטרים ביקשו מבנה של חברת הכנסת להזיז את רכבו מאחר שהוא חסם גישה לציר ביטחון אליו הכניסה מותרת לרכבים מורשים בלבד. לדברי עדי ראיה, מארק התלהם וסרב להישמע להוראות השוטרים. בנוקדה מסוימת הבן השמיע כלפי השוטרים איום לפיו "יירה בהם" ויבוא עימם בחשבון בשלבים מאוחרים יותר.
בנה של מארק נעצר ונחקר במשך מספר שעות שבסיומן הוחלט לשחררו למעצר בית בן שלושה ימים. גורם בשירות בתי הסוהר התייחס לפרשה וציין כי אף נערכה בדיקה ראשונית לקלוט את בנה של חברת הכנסת למתקן הכליאה במגרש הרוסים אך כאמור לבסוף הוחלט בתחנת המשטרה לשחררו.
הפסיקה הישראלית רואה בעבירת איומים המופנית כלפי שוטרים כעבירה חמורה שבצידה עונש של עד שלוש שנות מאסר כאשר במקרה דומה צוין על ידי בית המשפט כי "אין להשלים עם איומים על שוטרים. מי שמאיים על שוטרים מנסה להכניס בהם פחד ואימה, דבר העלול להשפיע על אופן תפקודם ובכך לפגוע בציבור ובבטחונו. על שום כך, שומה על מערכת בתי המשפט לענוש את המאיימים על שוטרים באופן ההולם את חומרת העבירה כדי להביא לשירוש התופעה". מדיניות הענישה שעניינה בעבירה של איומים כלפי שוטר או עובד ציבור כוללת מנעד הנע בין מאסר על תנאי ובין מאסר לתקופה של 12 חודשים, לצד ענישה נלווית. 
פורסם לראשונה: 18:31, 06.01.21