ראש העירייה משה ליאון החליט בימים האחרונים על הקמת מינהלת עירונית חדשה, שתפקידה יהיה לרכז את הפעילות של העירייה להעברת משרדי הממשלה לירושלים. כעת נחשפת התוכנית המלאה והמפורטת, שהגיש חבר המועצה יוסי חביליו ('מצילים את ירושלים'), שגם מונה לעמוד בראש המינהלת.
2 צפייה בגלריה
ירושלים
ירושלים
ירושלים
(צילום: shutterstock)
"מחקרים שנערכו מראים כי ירושלים מפסידה מאות מיליוני שקלים בכל שנה מכך שמשרדי ממשלה רבים אינם ממוקמים בבירת ישראל", נכתב בהצעת ההחלטה. "העברת משרדי הממשלה תגדיל את הכנסות העירייה וכן תיצור אלפי מקומות עבודה חדשים שיביאו אוכלוסייה איכותית וחזקה לירושלים".
בחודש מאי 2007 התקבלה החלטה שלפיה בתוך שמונה שנים יועברו משרדי הממשלה ויחידות הסמך לירושלים, אולם בפועל זה לא קרה. במסמך מתוארת רשימה חלקית של משרדי ממשלה שאינם נמצאים בירושלים: משרד הנגב והגליל, משרד הביטחון, חברת החשמל, הרשות לניירות ערך, רכבת ישראל, גלי צה"ל ועוד.
2 צפייה בגלריה
חביליו
חביליו
חביליו
(צילום: אוהד צויגנברג)
על פי המסמך, המינהלת החדשה תתוקצב בשני מיליון שקל בשנה. היא תבנה תוכנית אסטרטגית להעברה הדרגתית של משרדי הממשלה ויחידות הסמך הקיימות וכן תעקוב אחר מיקומם של משרדי ממשלה חדשים.
בנוסף, המינהלת תוציא לפועל קמפיין תקשורתי אשר יבליט את הערך של העברת המשרדים לבירת ישראל. היא תקדם פעילות של לובינג בכנסת, שתוביל לחקיקה שלפיה גורם המקבל את רוב מימונו מהמדינה יהיה חייב לפעול מירושלים.
"העברת משרדי הממשלה לירושלים תתרום לעיר הן בהכנסות מארנונה, הן ביצירת מקומות עבודה והן ברכישת שירותים מספקים ירושלמים", אמר חביליו. "הגיע הזמן שהממשלה תקיים את החוק ואת החלטותיה".