עמותת ׳כולנא ירושלים׳ מנהלת בימים אלה יוזמה שמטרתה לספק את החמץ שיזרק בשכונות היהודיות ירושלים, למשפחות נזקקות במזרח העיר. המבצע, נמצא בעיצומו ונכנס היום (שלישי) ליומו האחרון.
1 צפייה בגלריה
אתם משאירים מחוץ לדלת, הם באים ואוספים
אתם משאירים מחוץ לדלת, הם באים ואוספים
אתם משאירים מחוץ לדלת, הם באים ואוספים
(צילום: עמותת ׳כולנא ירושלים׳)
עמותת 'כולנא ירושלים' הוקמה באוקטובר 2016 בידי חברים ערבים ויהודים משכונות מזרח ומערב ירושלים. מייסדי העמותה הם יוזמי פרוייקט 'פשוט שרים' שבמסגרתו נערכו בין 2011-2016 עשרות אירועים בירושלים בהם התקיים מפגש בין ערבים ליהודים על בסיס אהבה משותפת למוזיקה בשתי השפות.

איך זה עובד?

אנשי העמותה מבקשים מהציבור להשאיר מחוץ לדלת הבית מוצרי חמץ בתוקף, סגורים באריזתם המקורית. לאחר מכן, תידרשו לשלוח הודעה לאנשי העמותה (ראו מספרי טלפון בתחתית הכתבה), שיגיעו לפתח ביתכם, יאספו את המוצרים ויחלקו אותם למשפחות נזקקות במזרח ירושלים — לא לפני שישיארו לכם בפתח הדלת פרח במתנה.
(כך מתנהל המבצע. צילום: ׳כולנא ירושלים׳)
דרור עמדי, מנכ״ל שותף בעמותה אמר ל-mynet כי ״מדובר בשנה שלישית שאנחנו מבצעים את האיסוף חמץ. בשנים קודמות חילקנו את המצרכים ל75-100 משפחות ברחבי מזרח העיר: בית חנינא, מחנה שועפט, קלנדיה ובית צפאפא. השנה אנחנו מרגישים שיש הענות רבה יותר לתרומות, כנראה בשל תחושת הסולידריות החברתית שמתחזקת בתקופה המורכבת הזו. ביומיים האחרונים אספנו חמץ ממאות משפחות ירושלמיות במערב העיר״.
מחמוד, מנכ"ל שותף, התייחס למציאות במזרח העיר ואמר כי ״המצב יחסית בסדר ובשליטה, אבל יש חשש גדול, בעיקר אצל האוכלוסיה המבוגרת. יש תחושה של פחות מודעות שנובעת ממחסור בעדכונים וידע מצד הממסד.יש גם פחות נוכחות משטרתית שאוכפת את ההנחיות. יש כמובן גם צורך גדול בהפעלות לילדים קטנים ולבני נוער ועכשיו אנחנו בכולנא ירושלים מנסים לספק מענה גם לצורך הזה״. להשתתפות במבצע שלחו הודעות ווסטאפ לטלפונים הבאים: 052-8003181 או 054-5588222
פורסם לראשונה: 03:14, 07.04.20