טקס מצטייני נשיא מדינת ישראל ליום העצמאות ה-67 יערך מחר (שלישי) בבית הנשיא. מתוך 120 חיילים וחיילות שיקבלו את העיטור, 8 מהם ירושלמים. הנה הסיפור של 5 מהם, את שלושת הנוספים לא ניתן לפרסם מטעמי צנזורה.
1 צפייה בגלריה
מצטייני הנשיא, יום העצמאות ה-76
מצטייני הנשיא, יום העצמאות ה-76
מצטייני הנשיא, יום העצמאות ה-76
(צילום: דובר צה״ל)

סמ״ר מאיה דניאל

סמ"ר מאיה דניאל בת 20 מירושלים, סיימה בהצטיינות את הלימודים. מאיה התגייסה בנובמבר 21, עשתה מכינת לוחמות ושובצה בגדוד 334. לאחר ארבעה חודשים יצאה לקורס מ"כים ועשתה שני מחזורי פיקוד וכיום היא משה"דית. במהלך הלחימה פלוגתה של מאיה הכניסה לשימוש מבצעי ראשון אי פעם את משגר הלהב, משגר חדש על גלגלים אשר יכול לנוע ממקום למקום ולירות רקטות לטווח ארוך. במלחמה ירתה פלוגתה עשרות רקטות להשמדת תשתיות של ארגון הטרור חמאס וכיום הם תופסים קו באיו״ש. סמ"ר מאיה דניאל את הגאווה שלנו! ישר כוח, עלי והצליחי!
סמל צבי הירש סוקניק

צבי הירש סוקניק מירושלים משרת בפיקוד מרכז כמנהל רשת ומפקד מחלקת תקשוב. כשהיה ילד עבר פגיעה מינית והדרדר לסמים, לאחר תקופה נתפס באחזקת סמים ונחשב נער בסיכון ולאחר זמן מה אובחן כפוסט טראומטי, אבל ביולי 2022 התגייס לטירונות מיוחדת בבסיס ניצנים וקיבל שיבוץ כללי למחנה עופר שם החל לעסוק כמנהל רשת וכיום מנהל מחלקת תקשוב בפקמ"ז. צבי הירש סוקניק אתה הגאווה שלנו! ישר כוח, עלה והצלח!

סמל יוני פפרמן
סמל יהונתן פפרמן מירושלים, לוחם בביסל"ח מחטיבת כפיר. בשביעי באוקטובר והפלגה החלה בלחימה, תחילה בכרם שלום שם המפקד של הצוות שלהם נפצע. בעקבות הפציעה של המפקד יהונתן לקח פיקוד על הצוות וחבריו. לאחר שנכנסו לעזה, קיבל באופן רשמי להיות מפקד בקורס. בעזה נפצע מפיצוץ מטען, ידו נשברה אך נישאר ללחום למרות הפציעה. מכיר את דורי פוזנר אשר שירת איתו יחד בביסל"ח. אתה הגאווה שלנו! עלה והצליח!

רב״ט דניאל בוסיקלה

רב"ט דניאל בוסקילה מירושלים שמשרת כלוחם מעברים חברו לפלוגה אבירם נפל בפיגוע אשר אירע בתחילת המלחמה ומאז הוא מרגיש כאילו הוא ממשיך אותו. דניאל אתה הגאווה שלנו! יישר כוח, עלה והצליח!
סגן רותם כהן

סגן רותם בת 21 מירושלים, התגייסה בהשראתו של סבה לחיל התותחנים ונהרג במלחמת יום כיפור. רותם התגייסה באוגוסט לתותחנים, ויצאה לגיבוש יחידות מיוחדות בתותחנים. משם התקדמה למסלול יעודי לקצונה. שירתה כקש"א בגדוד 50, עברה להיות מ"מ ב402 וכשלושה שבועות לפני ה- 7.10 עברה להיות מפקדת בקורס מפקדים, שם היא מעבירה הלאה את תורת הלחימה שמאמינה בה. בעיקר מעבירה גם את את ערכיה כדי להפוך את פקודיה למפקדים הטובים ביותר. במהלך הכשרתה של רותם הכירה את בן זוגה שחולק איתה את שמה, רותם ענבר, לאחר שהשניים שובצו יחד בגדוד 50. סגן רותם את הגאווה שלנו! יישר כוח, עלי והצליחי!
פורסם לראשונה: 16:50, 13.05.24