זמני כניסת ויציאת שבת

זמני כניסת ויציאת שבת ויום כיפור בירושלים: השבת של ה-12 באוקטובר בירושלים, ט בתשרי התשפ"ה, תיכנס ביום שישי בשעה 17:35 ותצא למחרת בשעה 18:48.

"תכלה שנה וקללותיה, תחל שנה וברכותיה"


"אמר רבי עקיבא: אשריכם ישראל לפני מי אתם מטהרין, מי מטהר אתכם אביכם שבשמים. שנאמר: וזרקתי עליכם מים טהורים ואומר מקווה ישראל ה'. מה מקווה מטהר את הטמאים אף הקב"ה מטהר את ישראל", (מסכת יומא פ"ה).
כל אמא יודעת שכדי לרחוץ את התינוק שלה היא צריכה להשתמש במים נעימים. אם היא תשתמש במים חמים מידי, התינוק עלול להיכוות, ואם היא תשתמש במים קרים מידי, יהיה לו קר. גם כשהמים נעימים, היא צריכה לרחוץ אותו מיד, כי אם היא תמתין - המים עלולים להצטנן.
אומר רבי גמליאל הכהן רבינוביץ בספרו 'טיב הפנינים': יום כיפור מגיע. בין אם התכוננת ובין אם לא - כנס למקווה. מקווה ישראל ה' - ואני מטהר אותך מעוון. קפוץ למקווה, אמור את נוסח התפילה, כפי שתקנו חז"ל, תתוודה ותכיר בחטאים שלך - והקב"ה ינקה אותך. מובא במדרש תנחומא ובזוהר הקדוש שיום הכיפורים נקרא "יום הקדוש". ביום הזה יכול הקב"ה להשרות את השכינה בתוכנו. כי בשעה שהאדם מתוודה ומודה שחטא, הוא מכיר בשפלותו. והקב"ה משרה את שכינתו את המשפילים עצמם. וכמובן, מוסיף הרב, שכדי שתחול עלינו השכינה, עלינו להיות כלים ראויים להשראת השכינה.
השבוע במסגרת 'קבלה לשבוע' אחד בלבד, רגע לפני יום הכיפורים הקדוש, נקבל על עצמנו להתוודה על החטאים שלנו, לבקש סליחה ולהיות כלים ראויים להשראת השכינה. ובע"ה זכות הקבלה הטובה הזו תעמוד לאליהו בן חנה(שרעבי) והוא ישוב הביתה במהרה. שבת שלום.