1 צפייה בגלריה
זמני כניסת ויציאת שבת
זמני כניסת ויציאת שבת
זמני כניסת ויציאת שבת
(צילום: shutterstock)
זמני כניסת ויציאת שבת

זמני כניסת ויציאת שבת בירושלים: השבת של ה-23 במרץ בירושלים, י"ג אדר ב' ה'תשפ"ד, תיכנס ביום שישי בשעה 17:16 ותצא למחרת בשעה 18:30. השבוע אנו קוראים את פרשת השבוע: ויקרא וגם לקראת פורים את פרשת זכור.
"אדם כי יקריב מכם קרבן לה'… תקריבו את קרבנכם", (פרק א, פסוק ב)

בשבת זו אנחנו פותחים חומש חדש וקוראים את הפרשה הראשונה שבו, פרשת ויקרא. הפרשה פותחת בהקרבת הקורבנות. הפסוק השני בפרשה מתחיל במילים "אדם כי יקריב" - ביחיד ומסתיים במילים "תקריבו את קרבנכם" - ברבים. הסביר רבי אפרים מלונצ'יץ, בספרו 'עוללות אפרים', כי בלשון הקודש, בשפה העברית, ישנם 4 שמות לאדם: איש, אנוש, גבר וכמובן אדם. כל שלושת השמות, פרט לאדם, יש להם גם הטיה בלשון רבים: אישים, אנשים, גברים, אבל למילה אדם אין הטיה ברבים.
הסביר הרב מלונצ'יץ כי הכתוב רומז "אדם כי יקריב" - כשנהיה כולנו שרויים באחדות ונחוש כאדם אחד, אז "תקריבו את קרבנכם" - יחשב לנו הקרבן של היחיד כאילו כולנו הקרבנו קרבן להקב"ה, כלומר אדם אחד מקריב קרבן וזה נחשב כאילו כל העם הקריב.
כמה גדול כוחה של האחדות, אנחנו רואים את זה בכל פעם מחדש. והלוואי שנלמד ונתגבר על עצמנו ונתאחד, למרות הקושי והמחלוקות ונהיה מאוחדים מתמיד, כי עם אחד אנחנו וכולנו ילדים של הקל האחד והיחיד ורק ככה ננצח.
בשבת גם נקרא את פרשת 'זכור', בה אנו מצווים על מחיית זכר עמלק. תראו את הקשר היפפה בין הפרשיות, קשר שכל כך מיוחד לשנה הזו. אם נשכיל להתאחד למרות הקושי ולאהוב זה את זה באמת ולדאוג זה לזה כאחים אוהבים, אז בעזרת השם יתברך נזכה לראות בנס מחיית עמלק של דורנו. שלום לחמאס ולחיזבאללה ולא להתראות!!
ובעזרת השם נזכה לראות בשובם של החטופים הביתה ובניצחון החיילים והעם שלנו. ביום ראשון בלילה נקרא את מגילת אסתר ונחגוג את חג הפורים. חג שמח!
שבת שלום!