מאי וודאות להזדמנות ויצירה: בתחילת שנת 2020 פרץ לעולמנו בבת אחת וירוס הקורונה, שיצר כאוס בעולם כולו ובעסקים בפרט. הראשונים שנפגעו היו בעלי העסקים הקטנים, שלפתע מצאו עצמם ללא יכולת להתפרנס וללא גב שיסייע להם כלכלית, משפטית ונפשית ואחריהם ספגו מכה אחר מכה גם עסקים בינוניים ואפילו ארגונים גדולים חובקי עולם - אף אחד לא הצליח לחמוק מרוע הגזירה. תקופה מאתגרת של אי וודאות גדולה.
המצב הזה חייב את כולנו לעצור ולחשוב אחרת, יצירתי ולא סטנדרטי. מתוך הבנה שניתן למנף את המשבר להזדמנות, נולד מודל חדש והיברידי המבוסס על התובנה שהעולם השתנה. מי שהיה מספיק זריז להבין זאת, מספיק יצירתי ונבון לייצר יש מאין ולהתאים את עצמו למצב החדש הצליח וצמח. וכך נולד הגוף הראשון שנבנה מראשיתו בהתאמה למודל זה ושמו 'ביזקו' והוא מבוסס על חשיבה ארוכת טווח.
3 צפייה בגלריה
ליאת ומרי ביזקו
ליאת ומרי ביזקו
ליאת ומרי ביזקו
(צילום: ג'ני קשת)
על יזמות וחלומות: הרעיון נולד במוחה של ליאת יקיע-זילברמן, אשת עסקים ובעלת חברת ההפקות INFINITI, ליאת חלמה על חממה עסקית היברידית ודינמית, שתהווה בו זמנית גב לבעלי עסקים קטנים וגשר ישיר לחיבורים ושיתופי פעולה עסקיים בין עסקים קטנים ובינוניים לארגונים גדולים. העיקרון המנחה הוא, שהמגזר העסקי כולו הינו רקמה אחת, ורק שזירה של פעילויות עסקיות בין קטן לגדול, בין פרטי לציבורי ובין ענפים שונים, תוכל באמת לייצר יכולת עמידות גבוהה יותר בפני אתגרי המחר, ולייצר יחד צמיחה, שגשוג עסקי ופיננסי.
הרעיון קרם עור וגידים כאשר חברו לליאת - מרי קסלר לופו יועצת קריירה ופיתוח עסקי, פרויקטורית ויזמית ורחל מולא נצר ממתגת, אמנית ויוצרת רב תחומית. כך הוקם הארגון שלנו: 'ביזקו' שילוב של עסקים (business) וחיבורים ( collaborations) המעביר מסרים חדשניים ופורצי דרך.
החזון הגדול של ביזקו: החזון הינו לייצר 'בורד' שיתופי שבו יקחו חלק כל הגופים המהווים שותפים אסטרטגיים טבעיים, ויחד ייזמו וינהלו מהלכים אסטרטגיים שייצרו הפריה הדדית והשפעה על המגזר העסקי כולו. זאת באמצעות חיבורים המאפשרים למידה משותפת, חשיבה וסיעור מוחות ואף יצירה עסקית מבורכת, במטרה ליצור חוסן עסקי ארוך טווח לכמה שיותר גורמים עסקיים במשק הישראלי.
מדובר בארגון רב תחומי המושתת על בעלי עסקים ועצמאיים, בו כל אחד מוביל תחום בהתאם למומחיותו המקצועית. ביזקו משלב מגוון פלטפורמות המקדמות פרויקטים ארוכי טווח, מייצרות הזדמנויות לחיבורים עסקיים בין כל המעורבים במשק, ויחד נותנות מענה של 360 לכל צרכיו של גוף עסקי קטן עד גדול: בהיבטים משפטיים, פיננסיים, שיווקיים, תכנים מקצועיים, כמו גם בחשיפה והנגשת הזדמנויות עסקיות, ליווי ויעוץ, למידה וצמיחה, כוח קניה משותף ועד קהילה עסקית פורה ומפרה.
3 צפייה בגלריה
ביזקו אירוע פתיחה
ביזקו אירוע פתיחה
אירוע קהילת משאבי אנוש בריג'ס קיסריה
(צילום: ביזקו)
שילוב חשוב ומרתק בין ראיה עסקית כלכלית לחברתית: מועדון העסקים "ביזקו קלאב" נותן מענה מיוחד לעצמאיים ברמת הפרט. עצם ההשתייכות לקבוצת השווים הנמצאים באותו המקום עם אותם האתגרים והחלומות, עם אפשרות לחלוק ולשתף היא מהותית מאוד.
במסגרת המועדון מתקיימות פעילויות שונות כמו: נטוורקינג, הרצאות בנושאים שונים, מכללה לעסקים, שירותי ייעוץ וליווי ואפילו ימי גיבוש ומפגשים חברתיים, ביזקו רואה גם את בעל העסק ברמה החברתית ומהווה עבורו קהילה תומכת ובית.
השותפים לדרך: הראשונים לזהות את הפוטנציאל הענק והיתרונות הטמונים במיזם וחברו אליו מייד, היו שני גופים חשובים וחדשניים: Regus מתחמי עבודה שיתופיים ובנק מרכנתיל, שהיו חלק מהפעילות השוטפת של BiZCO לאורך כל הדרך ועד היום. אליהם הצטרפו ומצטרפים בכל יום גופים נוספים מהמרחב הציבורי והעסקי כמו חברת הביטוח מנורה, רשויות מקומיות ועוד שרוצים לקחת חלק במיזם שמתפתח כל הזמן על פי הערכים של העולם החדש. כלומר התובנה החשובה בעולם פוסט-קורונה היא של התפתחות משותפת למען קיום אינטרסים וערכים משותפים.
3 צפייה בגלריה
ועידה כלכלית לעסקים - בריג'יס קיסריה
ועידה כלכלית לעסקים - בריג'יס קיסריה
ועידה כלכלית לעסקים - בריג'יס קיסריה
(צילום: ביזקו )
היתרונות הגלומים וממומשים בביזקו הלכה למעשה הם רבים ומגוונים: לביזקו יתרונות רבים, הראשון והחשוב מכולם הינו חיבורים בין אנשים ועסקים ובתרגום חופשי ביזקו זה לחבר ולהתחבר. זאת שפה וסטייט אוף מיינד של ראיה הדדית, יוזמה ושילוב כוחות, המעניק למצטרפים אליו הזדמנות מיוחדת ליצירת קשר עם חברות גדולות במשק., על ידי בניית תכניות עבודה משותפות, שילוב של במה ממנפת, העשרה חדשנית, שירותים ייחודיים, חיבורים אפקטיביים.
השני הינו השילוב בין גופים עסקיים בתחומים שונים. הדבר מייצר חשיבה ועשיה רחבה וקדימה, מה שהופך לגורם מחבר של מהלכים אסטרטגיים. הדבר מעודד פרואקטיביות ופיתוח מודלים המבוססים על קווים מנחים ויחד עם זאת מאפשרים התאמה לצרכים ויצירת מרחב הזדמנויות לפרויקטים חדשניים בעולם הטכנולוגי ובעולם הפיזי.
כל הצוות הניהולי מונע מעשיה ורצון ליזמות עסקית, תוך כדי השפעה והתלהבות עם המון רצון לגעת ולתת. 3 דברים שלא ידעתם על ביזקו:
1. ביזקו פונה לקהל נשי וגברי כאחד, למרות ששמנו לב שנשים מתחברות יותר בקלות לשיתופיות.
2. אנשים מציינים שהאנרגיה של מי ש"דובר את השפה ה"ביזקואית" – היא אנרגיה גבוהה, מרגשת ומדבקת. עם המון תשוקה לעשייה והשפעה.
3. ליאת ומרי כל אחת בעלת עסק עצמאי שוקק חיים, ויחד עם זאת עובדות יחד 24/7 על פרויקט חייהן. בשבוע ממוצע הן מקיימות 19 מפגשי זום, 8 פגישות פרונטליות בחברות גדולות במשק, 3 מפגשי חוויה לחברי המועדון, ובטח עוד כ 120 שיחות טלפון של מלא נושאים ופרטים כדי ליצור חיבורים עסקיים משובחים. תחושת הסיפוק וסיפורי ההצלחה זה הדלק שלהן להמשיך ולחלום ולפעול בגדול
לאתר שלנו כנסו - https://bizco.team/
פייסבוק - לחצו כאן
פורסם לראשונה: 11:21, 16.11.21