לפני שש שנים עשה גיא שנצר, תושב ירושלים, מהפך בחייו המקצועיים. ממנהל מכירות בחברות הביטוח 'הראל' ו'מנורה' שם עבדו תחתיו קרוב ל-400 סוכנים, יצא לדרך עצמאית. "תמיד ידעתי שאני רוצה לעשות את זה. פתחתי את העסק ב- 28.1.2015".
איך התחלת?
"התחלתי במוקדי מכירות וסוכנים שעבדו תחתיי. היום אין יותר מוקדים טלפונים ועיקר העסק בנוי על השותפה שלי ועליי. הרחבתי את תחומי הפעילות לנושאים שלא טיפלתי בהם קודם, בעיקר פיננסית: קופות גמל, קרנות השתלמות, ייצוג במס הכנסה לפרישה".
2 צפייה בגלריה
גיא שנצר
גיא שנצר
גיא שנצר
(צילום: שרון לוין)
"מה שמבדיל אותי מכל סוכן אחר זה שיש לי מוצרים פיננסיים בלעדיים שנותנים מענה שלא קיים במקומות אחרים. אם מישהו רוצה להשקיע בנדל"ן יש לי קרן נדל"ן, יש לי קרן שמתעסקת בהלוואות, אני למעשה מהווה עבור הלקוח "One stop shop". נותן ללקוח 'הקטן' מניפת מוצרים להשקעות כספיות שבדרך כלל רק האלפיון העליון חשוף אליה".
איך הגיבה המשפחה כשהפכת לעצמאי?
"אבא שלי היה מפקד מג"ב ירושלים, דרגה בכירה במשטרה", הוא מחייך. "זה דור של פעם, אז היה קצת קשה לעכל למה אני עובר ממשכורת ותנאים טובים למצב של 'להתחיל מאפס', אבל הייתה אמונה שאצליח וקיבלתי גם הרבה עזרה".
בתקופת ילדותו לא היה, לדבריו, תלמיד טוב. "הייתי מהבעייתיים, שההורים לא רוצים להגיע לאספות הורים. סיימתי תיכון עם 12 שנות לימוד כיספורטאי מצטיין. אחרי הצבא למדתי לבד, עשיתי בגרויות, תואר במנהל עסקים וכלכלה ורישיון פיננסי פנסיוני".
לעסק יש כיום שני סניפים – בבית שמש ובהרצליה, אבל כירושלמי ותיק, "כל חיי סביב העיר הזאת", הוא מתכוון לפתוח בקרוב משרד גם בגבעת שאול בירושלים.
מה הרעיון המנחה בעסק?
"קודם כל לקום בבוקר עם חיוך וליהנות ממה שאני עושה. אם אני רוצה להוסיף אתגר אני נכנס לתחומים חדשים ומרחיב פעילויות".
מה הלקח הראשון שלמדת?
"שבסופו של דבר ניסיון וטייטל לא מחליפים עבודה קשה. תמיד צריך להתחיל מלמטה. לא משנה מאיפה באת ומה ניהלת, בחיים אין קיצורי דרך".
2 צפייה בגלריה
גיא שנצר
גיא שנצר
גיא שנצר
(צילום: שרון לוין)
שנצר מספר על פידבקים טובים מאוד מלקוחותיו: "הלקוחות יודעים שאני זוכר בעל פה את כל הנתונים שלהם, והעסק בנוי בעיקר על אמון. הלקוחות יודעים שנטו מה שאני עושה זה לטובתם, ולא למען טובתי הכלכלית. הם באמת לקוחות נאמנים שכיף לקום בבוקר ולעבוד איתם".
מה הבנת עם השנים על לקוחות?
"בשורה התחתונה מה שחשוב ללקוח לדעת זה שהוא סומך על האדם שמולו. שהאדם שנותן לו שירות עונה לו בשפה שהוא מבין ולא בשפה שיווקית. הוא גם רוצה את מבחן התוצאה, אם עזרתי לו להצליח בתביעה או להשיג תשואות טובות. אנשים לרוב לא מבינים או מתעניינים בביטוח לכן חשוב להם למצוא איש אמון, אדם נייטראלי שיעזור להם לקבל את ההחלטה הכי נכונה עבורם".
האיזון בין עבודה לחיים אישיים מהווה אתגר ששנצר לא מוותר עליו. "אני נשוי פעם שנייה, ויש לי שני ילדים משלי ועוד חמישה מבת זוגי, וחשוב לי לפנות זמן. יש ימים קבועים בהם אין לי פגישות אחר הצהריים ואני עם הילדים. בשאר הימים אני עובד קשה מהבוקר ועד הערב. זו ההזדמנות גם להודות להורים שלי, שנתנו לי ערכים ואת הדרך להיות אני ומי שאני".
איך השפיע משבר הקורונה?
"מי שזיהה את ההזדמנויות הגדולות הצליח להפוך לימון ללימונדה. אמנם עברנו לזום, אבל הקשר עם אנשים היה חשוב יותר מתמיד כי אנשים במצבי משבר נוטים לקבל החלטות דרמטיות, ואנחנו ניסינו להיות גורם מאזן. בזכות זה בתקופה הזו הגיעו אלינו אפילו יותר לקוחות".
מה גורם לך סיפוק בעבודה?
"הדברים הקטנים. תודות מלקוחות זה הסיפוק הכי גדול".
איזה טיפ היית נותן למישהו בתחילת דרכו?
"כל דבר צריך לתכנן מראש. לתכנן את המצב הכי פסימי ולהיות מוכן אליו, להאמין בעצמך ולעבוד קשה".
איפה אתה חולם להיות בעוד 10 שנים?
"החלום זה להיות בעלים של קבוצת כדורגל או כדורסל בירושלים, ושהעסק יצא להנפקה בבורסה".
פרטים ליצירת קשר:
אתר אינטרנט: http://correct-ins.co.il/
טלפונים: גיא: 052-2430090
כרמית: 053-2886488