איך התחלת?
"אני איש מחשבים ובמסגרת הלימודים למדתי הנדסאי מחשבים. לפני כ-20 שנה הבאנו את כיתות המחשבים הראשונות לבתי הספר בירושלים, הפעלנו קורסים במחשבים בתוך בתי הספר והדרכנו את המורים והתלמידים לעבודה עם המחשב. אשתי, איילה, רצתה לפנות לעיסוק שבו תוכל להביא את היצירה שלה לידי ביטוי. פתחנו חנות קטנה ליצירה, אומנות וחריזה, בגודל של כ-80 מטר בגבעת שאול, ועשינו גם סדנאות בנושאי יצירה. בהמשך, פתחנו רשת חנויות במספר מקומות בארץ, אך גדלנו בכל פעם באופן מדוד. כיום, הסדנאות עוסקות בעיקר בחריזה יפנית, ואנחנו הרשת הגדולה בארץ שעוסקת בחריזה, אומנות ויצירה תחת קורת גג אחת. בקרוב נפתח גם חנות חדשה ברמת גן ברחוב ביאליק 77".
2 צפייה בגלריה
איציק שטרית
איציק שטרית
איציק שטרית ורעייתו
(צילום: פרטי)
מה חשבה המשפחה שלך?
"מכיוון שהרעיון היה של אשתי, המשפחה נשאבה לרעיון, כולל הבנות, שהן גם בעסק. מאי, הסמנכ"לית של החברה, בוגרת תואר ראשון במנהל עסקים ולינוי, שאחראית על תחום הסדנאות, נמצאת בעיצומם של הלימודים באותו התחום".
מה היה הרעיון שהוביל אותך בתחילת הדרך? האם השתנה?
"אפשר לומר שהרעיון הראשוני הוא לסייע לאשתי למצוא תעסוקה שתגרום לצד היצירתי שלה לעבוד. גם היא וגם הבנות מאוד יצירתיות וצורת החשיבה שלהן היא מאוד פתוחה. התחום דינאמי, משתנה כל הזמן וזה מאוד מעניין. יש מעל 10 אלף פריטים, מעל 5000 סוגי של חרוזים וצבעים המגוון עצום".
ספר על החיבור שלך לעיר.
"אני מאוד אוהב את העיר ובייחוד את ההרים והמעיינות, הנוף ומזג האוויר. הירושלמים הם אנשים מאוד חמים ופתוחים והגיוון רחב. נפלא בעיניי שבעת ובעונה אחת יכולים להיכנס לחנות חילוני, נטורי קרתא, ערבייה מאבו גוש וכל אחד יחפש את הפריטים שהוא מעוניין בהם. זו סיטואציה שקורית כמעט על בסיס יומי ומאפיינת את כור ההיתוך של האוכלוסייה בעיר".
מה הבנת על לקוחות במרוצת השנים?
"לקוחות מחפשים ליצור, ואוהבים לקנות פריטים על פי הטרנדים העדכניים. הם לא רוצים להישאר באותן יצירות, ובגלל שהטרנדים משתנים בקצב גבוה, אנחנו כל הזמן מחויבים ללמוד, לשדרג ולהביא את הטרנדים החדשים והעדכניים ביותר אלינו. כדי להתמקצע אנחנו מייבאים חומרי יצירה וחרוזים מארצות הברית, מדינות המזרח ואירופה".
2 צפייה בגלריה
אימפריה של עולם החריזה
אימפריה של עולם החריזה
אימפריה של עולם החריזה
(צילום: פרטי)
איך השפיע עליך משבר הקורונה?
"בזמן המצטבר היינו סגורים שלושה חודשים. למזלנו, האתר הציל אותנו בתקופת הסגר ואנשים הזמינו משם כדי להעסיק את עצמם ולשמור על סדר יום ושפיות בתוך הסיטואציה המורכבת בה חיינו. בעזרת המכירה באתר הצלחנו להחזיק את העסק. עשינו משלוחים לכל רחבי הארץ ועבדנו מהבוקר עד הלילה לספק את המשלוחים".
מתי אתה מרגיש הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
"כשאתה מבין שמאחורי הלקוח עומד סיפור מרגש. יש אנשים שבאים לקחת יצירה לאמא שנמצאת בבית אבות, או לאבא שגר לבד בבית וזה מעסיק אותם. במקביל, אנחנו עובדים עם עמותת חולי סרטן ומספקים להם יצירות לתעסוקה שגורמות להם לשכוח מהמחלה, גם אם זה לזמן מסוים במהלך היום".
ספר לנו משהו שרק מי שקרוב אליך יודע.
"אני מאוד אוהב לטייל בהרים ובמעיינות סובבי ירושלים. מידי פעם אני יוצא לטיול ארוך של 3-4 שעות בחיק הטבע ונהנה מהשקט ומנצל את הזמן לחשוב".
תן טיפ אחד לאנשים שרוצים להתחיל בתחום שלך.
"באופן כללי, לפני שאדם פותח עסק כלשהו, אני ממליץ בחום לעבוד קודם כל באותו התחום לפחות חצי שנה ולהכיר את מגוון התפקידים. מעבר לכך, יש שתי תכונות חשובות מאוד שכל בעל עסק צריך לסגל לעצמו והן חריצות והתמדה. לכבד כל אדם באשר הוא ולא חשוב מה תפקידו".
איפה אתה חולם להיות בעוד 10 שנים?
"פנסיונר שבא לעזור בעסקים שהילדים מפעילים ואני רק מוודא שהכל בסדר. משם אני אמשיך לטייל בעולם ולהכיר מקומות חדשים".

ליצירת קשר:

כתובת: שאטנר 3 ירושלים

טלפון: 02-6515941

בקרוב החנות השישית ברמת גן ברחוב ביאליק 77