איך התחלתם?
מוטי: "אחי עבד כעורך דין לענייני תעבורה אך נבצר ממנו להגיע לדיון חשוב והוא ביקש ממני בדחיפות שאייצג במקומו בבית המשפט לתעבורה, קיבלתי ממנו תדרוך מזורז ומאז התחלתי לעסוק בתחום".
2 צפייה בגלריה
עו"ד יוסף זינגר ומוטי אורנג'
עו"ד יוסף זינגר ומוטי אורנג'
עו"ד יוסף זינגר ומוטי אורנג'
(צילום: אלעד וגמן)
יוסף: "עסקתי כעו"ד בתחום המסחרי, וחבר טוב פנה אליי וביקש שאסייע לו בטיפול בדו"ח, החלטתי לטפל בדו"ח על אף שאני לא בא מהתחום בסופו של יום השגתי תוצאה שהוא לא חלם עליה. מאז נוצר החיבור לתחום התעבורה. הכרתי את מוטי באולמות בתי המשפט, והחלטנו לצאת לדרך משותפת אשר כיום מפרה את העשייה של שנינו".
מה היה הרעיון שהוביל אתכם בתחילת הדרך? האם השתנה?
"כפי שניתן להבין, הגענו לתחום "די במקרה". הרעיון המשותף היה ששנינו רצינו לעזור לאנשים שסובבים אותנו, הן עבור לקוחות והן עבור עורכי דין אשר אינם בקיאים בתחום". החזון הזה מוליך ומוביל אותנו נאמנה עד היום".
ספרו על החיבור שלכם לעיר.
"ירושלים מעולם לא הייתה נקייה כל כך, וניתן לזקוף זאת לזכותו של ראש העיר מר משה ליאון. אווירת יום השישי בשוק מחנה יהודה אין שניה לה וכל זאת לצד הפסיפס החברתי. כמובן שאי אפשר ללא ה-DNA של העיר בית"ר ירושלים והפועל ירושלים בכדורסל".
מה הבנתם על לקוחות במרוצת השנים?
"אנשים נורמטיביים לחלוטין עלולים להסתבך בדיני תעבורה בין בקלה או בחמורה. הפנמנו כי כל אדם הוא עולם ומלואו ולכל תיק צפויות נקודות מפנה, צרכים וגם הברקות משלו. אין שני סיפורים דומים אחד לשני".
איך השפיע עליכם משבר הקורונה?
יוסף: "לצערנו גילינו לאורך המשבר ובעקבותיו כי קולגות רבות שלנו מענף עריכת הדין פוטרו ו/או נאלצו לסגור את משרדיהם, תהליך כואב לכל הדעות. ברגע שהגענו למסקנה שקיימת באפשרותנו היכולת לסייע לעורכי דין, פתחנו קורס בתחום התעבורה שמיועד לעורכי דין, וכך אפשרנו לעורכי דין להתמקצע בתחום נוסף בעולם המשפט. תחרות? זה מבורך ומצוין.
"במקביל, כשנה וחצי לפני הקורונה, התחלנו לכתוב על תחום התעבורה. לאחר מאמץ משולב רחב היקף בן מאות שעות עבודה במצטבר, השקנו שני ספרים שיצאו לאור לעולם התעבורה. הספר ראשון נקרא "סודות התעבורה – מורה נבוכים לנהג הישראלי" שיצא ביותר מ-5,000 עותקים. הספר השני נקרא "זיכויים בברירות משפט – הלכה למעשה" אשר הינו ספר מקצועי לעורכי דין".
2 צפייה בגלריה
עו"ד יוסף זינגר ומוטי אורנג' עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון
עו"ד יוסף זינגר ומוטי אורנג' עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון
עו"ד יוסף זינגר ומוטי אורנג' עם ראש עיריית ירושלים משה ליאון
(צילום: פרטי)
מתי אתם מרגישים הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
מוטי: ייצגתי קצין בצה"ל שלו היה מורשע, היה זה פוגע בו בהמשך בתפקיד מסוים שאליו הוא כיוון, לאחר מאבק עיקש, החליטה המשטרה לבטל את כתב האישום נגדו. אין לתאר את האושר שלנו ושל הלקוח.
ספרו לנו משהו שרק מי שקרוב אליכם יודע.
"שנינו לא מוותרים על מסורת ליל שישי. היא כוללת בילוי במחוזות הצ'ולנט הירושלמי וזאת לצד כוס וויסקי משובח. זו הדרך הטובה ביותר לסיים את השבוע שחלף ולפתוח את השבוע החדש. וכמובן שלא נוהגים אחרי ".
תן טיפ אחד לאנשים שרוצים להתחיל בתחום שלך.
יוסף: "לעולם אל תלכו לבית משפט לבד, ובפרט בלי להכיר את התחום היטב. צריך להבין - דו"ח אחד לנהג יכול לעשות הבדל בין פסילה ממושכת לבין להחזיק ברישיון נהיגה בכלל. אני ממליץ בחום ללמוד ולהשתמש בקורס שלנו, שמיועד לעורכי דין שרוצים לדעת לייצג באופן הראוי והנכון ביותר בדיני תעבורה. הקורס מובנה בשיטת צעד אחר צעד כיצד מתמודדים מול בית המשפט ומול התביעות. והכי חשוב, כיצד מגיעים לתוצאה הטובה ביותר עבור כל לקוח. זה לא קורס טרחני ומעייף, אלא רעיון חדשני, מהפכני וקולע למי שאין לו זמן לשבת שעות רבות".
איפה אתם חולמים להיות בעוד 10 שנים?
"השאיפה בעוד עשר שנים היא להחזיק ולנהל צוות מורחב יותר כדי לסייע להרבה עורכי דין להיות טובים ומקצועיים יותר".
כתובת: הנביאים 31
טלפון: 052-6234216
לאתר - לחצו כאן