איך התחלת?
"בשנת 99 התחתנתי וכל הזמן עלתה השאלה ממה נחיה. הייתי שכיר והרווחתי שכר ממוצע, אך תמיד שאפתי ליותר. הגעתי למסקנה שאנשים מצליחים צריכים להיות עצמאיים ולקחת סיכונים. כשאתה עצמאי אתה יכול להגיע להישגים שלעיתים מוגבלים בעולם השכירים. פתחתי משרד פרסום והוצאתי לאור את העיתון "ביזנס כהלכה" המיועד למגזר הדתי-חרדי. הייתי אמון על הרכבת העיתון ב-360 מעלות: מהכנסת הידיעות החדשותיות, דרך סגירת מודעות הפרסום ועד להפצה בתיבות הדואר. לאחר שנתיים, בגלל המורכבות, הפסקנו להוציא את העיתון, וממנו עברתי להוצאת מדריך טלפונים לתושבי בית שמש שנקרא "ביזנס פון". בשנת 2005 נכנסתי לעולם התיווך והתחלתי לעבוד בנדל"ן באופן עצמאי. פתחתי משרד תיווך שנקרא "תיווך בהצלחה" וההצלחה לשמחתי הגיעה אליי".
2 צפייה בגלריה
רונן הכט
רונן הכט
רונן הכט
(צילום: שירה אליאסי)
מה חשבה המשפחה שלך?
"המשפחה הקרובה הייתה די פסימית והעדיפו ללכת תמיד על בטוח. עדיף להרוויח סכום נמוך, אבל מובטח מראש, מאשר להרוויח את הסכום הגבוה יותר, אבל הוא כרוך בסיכונים של עסק עצמאי".
מה היה הרעיון שהוביל אותך בתחילת הדרך? האם השתנה?
"הרעיון הראשוני היה לא להיות מנוהל, אלא להיות מנהל. גם כיום, לאן שהעדר הולך, אני צועד בכיוון הנגדי. בזמן שרוב עולם התיווך נוגע במגזר הפרטי, אני עוסק בתיווך העסקי".
ספר על החיבור שלך לעיר.
"ביהדות מסופר על עשרה קבין של חכמה שירדו לעולם וירושלים נטלה תשע מהן. כל עיניי העולם נשואות לירושלים, כי היא העיר שמאחדת ומחברת בין כולם. כילד גדלתי בשכונת רחביה ובירת ישראל היא עיר שבלתי אפשרי להתנתק ממנה. למרות כל הקשיים, המורכבות ואפילו הפקקים – זו העיר הכי טובה בעולם".
מה הבנת על לקוחות במרוצת השנים?
"חשוב לתת ללקוח את הנכס שגם אני מאמין בו ורואה אותו כמתאים ביותר עבורו. העבודה שלנו היא עבודה מול אנשים שמבצעים צעדים כלכליים משמעותיים מאוד ואם אתה לא מאמין בנכס, עדיף שלא לקחת אותו לידיים שלך בכלל".
איך השפיע עליך משבר הקורונה?
"הקורונה פגעה בכלל המשק כמובן. תחום הנדל"ן, באופן די ברור, נותר די תקוע מאוחר עקב אי הוודאות של האנשים לגבי המשך המשבר. במקביל, הצלחתי לראות עליה בכל העיסוק של משרד הפרסום. בין אם מדובר בתכנון אסטרטגי מהיר, מחשבה יצירתית לטובת העסקים וסיוע עבורם לעבור את המשבר בצורה הטובה ביותר".
2 צפייה בגלריה
רונן הכט
רונן הכט
רונן הכט
(צילום: פרטי)
מתי אתה מרגיש הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
"אני דוגל בכך שהלקוחות שלי הם כמו בני משפחה. חשוב לי שהם יקבלו את תחושת הביטחון המקסימלית במעמד של קניה או מכירה של נכס. כשאתה רואה שלקוח ביצע עסקה טובה שגרמה לו לא רק להיות מרוצה, אלא גם לשמוח מהחיים הללו זה עושה אותי מאושר".
תן טיפ אחד לאנשים שרוצים להתחיל בתחום שלך.
"אמונה, ביטחון עצמי ויכולת לעבוד שעות מעבר למה שהוא חושב. עולם התיווך דורש השקעה, ולא תמיד מגיעים ליעדים שאתה מדמיין בהתחלה ויש לא מעט אכזבות בדרך. אבל כמאמר המשפט 'יגעת ומצאת – תאמין', הדבר החשוב ביותר הוא לעשות כמיטב יכולתך בכל יום עבודה. מי שמתמיד ועושה פעולות – לוקח את כל הקופה. חשוב גם לזכור שאין דבר כזה 'מקרה'. היפוך האותיות הוא 'רק מה''.
איפה אתה חולם להיות בעוד 10 שנים?
"קשה לי להצביע על נקודה שאראה בעוד עשור. בכל שנה אני מתכנן להשיגם דברים לעשר שנים קדימה. אני מקווה שאהיה עם אותו הרעב להצליח ולקום בעוד עשר שנים באותן אנרגיות שאני נמצא בהן כיום".

ליצירת קשר:

טלפון: 058-5100007 (רונן) 058-7234500 (משרד)