איך התחלת?
"אני מגיעה מרקע עסקי שיווקי ועבדתי בתחום עשור לפני שנכנסתי למעוף, במעוף אני מיום הקמתו לפני 7 שנים. בהתחלה ניהלתי את שלוחת לוד ורמלה, לאחר מכן כמה שנים ניהלתי את סניף ראשון לציון והסביבה ומנובמבר האחרון אני מנהלת את סניף ירושלים עם אחריות על שלוחה במזרח ירושלים, גוש עציון, אפרת, דרום הר חברון, קריית ארבע ועד המועצה המקומית מגילות ים המלח וכמובן היישובים הקרובים לירושלים".
2 צפייה בגלריה
מיכל גליקמן
מיכל גליקמן
מיכל גליקמן
(צילום: פרטי)
מה חשבה המשפחה שלך?
"המשפחה מאוד תומכת, אבא שלי עצמאי והוא תמיד עודד אותי להיות עצמאית, מהר מאוד הבנתי שהעסקים הקטנים צריכים עזרה והרגשתי שאני צריכה למצוא את הדרך שלי לעזור להם".
איזו תלמידה היית?
"תלמידה טובה, סקרנית, מאוד יצירתית ואופטימית ועם נטייה תמיד לצד החברתי".
מי היה המנטור שלך לעולם העסקי?
"כמנהלת אלה שני המנהלים שלי, בעלי החברה שמלווים אותי מתחילת הדרך והם ותיקים ממני בעולם העסקים ובזכותם התקדמתי לאן שאני נמצאת היום. אני גם מאד מעריכה את אראל מרגלית ואת פועלו למען העסקים"
מה היה הרעיון שהוביל אותך בתחילת הדרך? האם השתנה?
"החזון הוא ללמד את העסקים את שפת העסקים וללוות אותם שימנעו מטעויות ולא יפסידו כספים ורק יצמחו וישגשגו. הרבה אנשים מקימים את העסק מתוך אהבה לתחום, לפעמים מתוך מצוקה ולפעמים מתוך חלום, אבל לצערי הם לא עושים תוכנית עסקית או אפילו לא תוכנית עבודה, לא בודקים את השוק, את הכדאיות ואת ההיתכנות וזה מוביל לכישלון. החזון שלי ללמד אותם את החשיבות והיתרונות של תכנית עבודה, וזה בדיוק מה שאנחנו עושים במעוף".
מה השיעור הראשון שלמדת? והאחרון?
"שגם להגיד לבעל עסק שיסגור את העסק, או ליזם שלא יפתח את העסק זה ייעוץ טוב".
איזה פידבק קיבלת מתושבים וגורמים שונים בעיר?
"העסקים מאוד שמחים על השירותים של המעוף, הם תמיד מתפלאים מחדש שיש כל כך הרבה דברים שהם יכולים לקבל מהמדינה".
2 צפייה בגלריה
מיכל גליקמן
מיכל גליקמן
מיכל גליקמן
(צילום: פרטי)
ספרי על החיבור שלך לעיר.
"סבא וסבתא שלי חיו כל חייהם בירושלים והעיר תמיד מזכירה לי את הילדות. לפני שבאתי אמרו לי שזה סניף שהעבודה בו מורכבת, ממש בית משוגעים, אבל בפועל אני אוהבת את הרב תרבותיות ואת המורכבות, זה נותן דרור ליצירתיות".
מה הבנת על לקוחות במרוצת השנים?
"במעוף הלקוחות לא פעם מגיעים מתוסכלים ואפילו מזילים דמעה, אני למדתי שמי שעשה את הצעד והחליט לעזור לעצמו נמצא כבר בדרך לעשות את השינוי, ובסופו של יום אני יכולה לעזור רק למי שרוצה לעזור לעצמו".
איך את מאזנת בין תחום העיסוק לחיים האישיים שלך?
"לשון המאזניים נוטה לכיוון העבודה אבל אני מודעת וכל הזמן משפרת קצת, "הבעיה" היא שאני גם נהנית מהעבודה".
תארי את לוח הזמנים של יום ממוצע שלך.
"זה משתנה, יש עבודות ניהול והמון פגישות שאני נוכחת בהן שקשורות להחלטות ממשלה, יש פגישות פנים ארגוניות ויש את הפגישות האסטרטגיות שאני מייצרת כדי להגיע לכל האוכלוסיות והיעדים שהצבנו לעצמנו, ומידי פעם אני מבקשת שיכניסו אלי גם לקוחות כדי להישאר מחוברת".
איך השפיע עליך משבר הקורונה?
"עבדנו מאוד קשה בקורונה, שמענו המון סיפורים עצובים ושימשנו אוזן קשבת לכל בעל עסק שפנה אלינו בעיקר להלוואה המיוחדת שהקימה המדינה. אני באופן אישי הייתי אז בראשון לציון, יצרנו כנסים וירטואליים ברשות כדי לענות על שאלות ולחשוף את השירותים וכדי להעניק כלים בתחומים החדשים".
מתי את מרגישה הכי הרבה סיפוק מהעבודה?
"התפקיד הוא להציע לעסקים שירותים ולהנגיש שירותים שלא היו מקבלים קודם או שהיו מאוד יקרים והסיפוק מתבטא בזה שבעבודה שלי אני יכולה לראות את התוצאות של הסיוע".
למי את מרגישה חוב של תודה על הצלחתך?
"למנהל הישיר שלי חוני נתן. הכישרון שלו הוא לתת למנהלים חופש פעולה, גב ואמון מלא".
ספרי לנו משהו שרק מי שקרוב אליך יודע.
"אני שחקנית בנשמה שאוהבת תיאטרון ושחקנית נשמה בעבודה".
תני טיפ אחד לאנשים שרוצים להתחיל בתחום שלך.
"חייבים להכיר את העולם העסקי. צריך יכולת הסתכלות של ראיית מקרו וסבלנות לראיית מיקרו כי כל עסק הוא עולם ומלואו".
איפה את חולמת להיות בעוד 10 שנים?
"ברוח הממשלה החדשה אולי שרת הכלכלה".
פרטים ליצירת קשר:
076-8844822
פורסם לראשונה: 14:23, 16.06.21