דודו תמם, בן 34, נשוי+1 , איציק בן שמחון, רווק בן 30 בעלים משותפים של קבוצת "אריאל".
דודו תמם ואיציק בן שמחון הם סיפור "סינדרלה". המקרה הקלאסי של מי שהתחילו מאפס ובנו בעשר אצבעותיהם אימפריה. הם התחילו את דרכם המקצועית כעצמאים קטנים, ולמעשה השלימו זה את זה – תמם הגיע מענף הגז ואילו בן שמחון מענף האנרגיה הסולארית. התחרות הקשה וכניסתם של גורמים שהשתלטו על הענף יצרה משבר שמצא אותם יושבים בבית ומחשבים מסלול מחדש. בן שמחון, שהיה קולגה של תמם ביקש ממנו עזרה נקודתית בענף של הגז, וכבר בפגישה הראשונה שלהם, קלטו תמם ובן שמחון את הפוטנציאל הגלום בענף, החליטו לאחד כוחות ולשתף פעולה, תוך שכל אחד מהם מביא את הערך המוסף בתחומו.
2 צפייה בגלריה
דודו תמם
דודו תמם
דודו תמם
(צילום: באדיבותו)
ההתחלה, הייתה סיזיפית, נושכים שפתיים, עובדים מסביב לשעון ממש כמו בסרט נע - כל יום התחיל אצלם בחמש בבוקר והסתיים בעשר בלילה, מתוך אמונה שלמה שיגיע הרגע שבו הם יגיעו לנחלה ויקצרו את הפירות עליהם עבדו בעמל רב.
היום, עם ארבעים עובדים, מיצבו עצמם תמם ובן שמחון כשם דבר בענף האנרגיה.
הם מובילים יחד את קבוצת "אריאל", המונה מספר חברות תחתיה, בינהן החברות "אריאל דודי שמש, טכנוהיט מערכות ומיינפרס ישראל. הקבוצה מתמחה בייבוא, שיווק והתקנה של מערכות סולאריות, דודי שמש, מערכות חימום תת רצפתי על מים וחשמל ומשמשת בישראל כמפיץ בלעדי של מספר מותגי על עולמיים. בנוסף, הקבוצה משמשת בישראל כיבואן רשמי ומפיץ בלעדי של קונצרן העל הגרמני MAINPRESS ומהווה סניף מורשה של חברת "אמישראגז" באיזור ירושלים והסביבה המספק מערכות סולריות ללקוחותיה. לקבוצה גם שיתוף פעולה עם חברת "טובול חומרי בניין" המשמשת בישראל כיבואן ומפיץ בלעדי של מותג העל היפני NORITZ.
תמם ובן שמחון מספרים, שהדבר שהוביל ומוביל אותם לאורך כל הדרך הוא הקפדה יתרה על יושר אישי ומקצועי, תוך שימת דגש בטיחותי והקפדה יתרה שכל מוצרי החברה יהיו בעלי תקינה.
"אין שום סטייה מללכת בדרך האמת מול ספקים, מול לקוחות או כל מי שאנחנו באים איתו במגע. אנחנו מציפים על השולחן את כל המידע שצריך לדעת מההתחלה ועד הסוף. הכל נעשה ומתנהל בשקיפות מלאה. זה חוסך המון שאלות, תקלות לא רצויות וגם מייצר לנו שם טוב בענף.
אנחנו יודעים מניסיון אישי שאין קיצורי דרך ועיגולי פינות, צריך לעבוד קשה ללא פשרות ואסור גם בימים פחות טובים להוריד את הרגל מן הגז. התחושה שלנו היא של שליחות מצד אחד, אבל גם של להיות ווינרים לצד זה, זהו מתכון מנצח שהפך אותנו לאימפריה".
2 צפייה בגלריה
איציק בן שמחון
איציק בן שמחון
איציק בן שמחון
(צילום: באדיבותו)
אחד הדברים שתמם ובן שמחון שמים עליהם דגש הוא ליצור קשרים ושיתופי פעולה עם כל הגורמים בענף שבו הוא מתמחים, מהגדולים ועד הקטנים, כך הפכו בפחות משש שנים לאימפריה בתחומם. "אנחנו יוצרים את הקשרים ואת שיתופי הפעולה בכוחות עצמנו בלי מתווכים, בעבודה קשה ובהרבה צניעות. לא עוסקים בשיווק אגרסיבי אלא מקבלים משוב חיובי מפה לאוזן מה שמגדיל במהירות ובאינטנסיביות את מעגל הלקוחות שלנו. הסיפוק הגדול שלנו הוא לראות את אלפי לקוחותינו מרוצים וממליצים עלינו".
עכשיו תמם ובן שמחון התפנו לאתגר חדש בתחום יזמות הנדלן, כאשר השאיפה שלהם היא לרכוש שטחים ולבנות בתי מגורים, המציעים פתרונות סולאריים ייחודים ואנרגיה מתחדשת (בנייה ירוקה). אנחנו כל הזמן עם האצבע על הדופק, ומשתדלים להיות יצירתיים וחדשניים. אנחנו משקיעים בזה המון תכנון, מחשבה ומאמץ ומאמינים שנכבוש גם את התחום הזה".
"תאמינו בעצמכם, תיטלו יוזמה, תרדפו בכל הכח אחרי החלום שלכם ותראו שדברים טובים יקרו", הם מסכמים.
פורסם לראשונה: 10:50, 22.06.21