רבים כתבו לעיר לירושלים במהלך הדורות, אבל המחווה המרגשת ביותר לעיר ציון, היא שיבוץ יום חגה כיום שמחה בלוח השנה הלאומי. יום ירושלים הוא יום שמספר בצורה האותנטית ביותר את סיפורנו כעם וכאומה מתחדשת כאן בארץ ישראל.
משה ליאון
(צילום: חגי דקל)


הוא מסמל את שיבת ציון, את התגשמות התפילה והחלום, ואת התממשות חזון הנביאים. ירושלים היא לא רק בירתה המדינית של ישראל, היא גם הבירה של העם היהודי כולו. זו העיר שמרגשת אותנו יותר מכל, העיר שאנחנו נושאים אליה תפילה כבר אלפי שנים, ומחסירה פעימה בלבבותיהם ההומים של יהודי העולם כולם.
בעבורי ובעבור תושבי ירושלים, חג ירושלים הוא היום המרגש ביותר בשנה. זהו יום הכלולות שבו אנו נושאים את העיר האהובה על ראש שמחתנו.

1 צפייה בגלריה
ראש העירייה, משה לאון
ראש העירייה, משה לאון
ראש העירייה, משה לאון
(צילום: ראובן קפוצינסקי)

כל השנה אנחנו חוזים ביופיה המרהיב, אבל בחג ירושלים יופיה זוכה לחן ירושלמי מיוחד שניכר בעוד ועוד פינות מתחדשות ברחבי העיר. פינות שמבליטות את תשעת הקבין של יופי להם זכתה עירנו.
זו השנה החמישית שאני זוכה לחגוג את יום ירושלים מכס ראש העיר. ואני יכול להעיד שבכל שנה שחולפת ניתן לראות עוד ועוד מיופיה המיוחד של ירושלים.
עירנו חווה בימים אלו מהפכה היסטורית בכל הקשור לשיפוץ התשתיות בעיר. אם זה מערכי תחבורה והתשתיות המתקדמים, הרכבת הקלה שקול פעמוניה כבר נשמע בין סמטאות עירנו, הגינות המלבלבות והכיכרות שפורחות בצבעוניות מרהיבה.
אלפי עצים מקשטים את רחובות העיר, מעניקים מצילם לצועדים בדרכים ונישאים מעל שדרות וצירים שהפכו למטופחים ומרהיבים. צירי תנועה חדשים, מנהרות וגשרים, כניסות חדשות לעיר ומחלפים מתקדמים ששדרגו את תשתיות התנועה - ועוד היד נטויה.
אולם בראש ובראשונה, לצד ההתחדשות ההיסטורית שהעיר חווה, לא ניתן להתעלם מכך שהעיר שלנו נוצצת בניקיונה. פחים טמונים, צוותי ניקיון גינוי ותברואה שעמלים סביב השעון כדי שהשהות בעיר תהיה נעימה כיאה לבירתנו הנצחית.
מי שנושא מבט לעבר גבעת רם, יכול כבר להבחין בפארק החדשנות שנבנה בה בשטח האוניברסיטה, ויספק אלפי מקומות עבודה בתעשיית ההייטק, לצד מרכז חדשנות. ברובע הכניסה לעיר הולך ונבנה אחד ממתחמי התעסוקה הגדולים בישראל, ובתלפיות כבר הוגשו תוכניות ראשונות על ידי יזמים פרטיים, בדרך להפיכתה לעיר מתקדמת ומרהיבה בתוך מרכז העיר – עיר המבטיחה עתיד נפלא לצעירי ירושלים ולרבים אחרים. במרכז העיר, לצד מבנה העירייה הושלמה בשבועות האחרונים בניית המבנה החדש של בצלאל ושל קמפוס ירושלים לאמנויות.
ועוד לא דיברנו על תנופת ההתחדשות העירונית שמציבה את ירושלים בראש החץ של המגמה בישראל, ומספקת פתרונות דיור לצד צדק סביבתי וחברתי. שמירה על עמק לבן והשטחים הפתוחים כבר אמרנו?
לכבוד יום חגה של ירושלים אני שמח להצהיר כי בכוונתי להמשיך את המהפכה שכבר התחילה. נמשיך להצעיד את העיר קדימה מבחינת תעסוקה, תשתיות, תחבורה וחינוך.
נפתח את העיר כמקום שנעים לחיות בו, נקדם אחווה בתוכה בין כל חלקי האוכלוסייה, נמשיך לספק ולקדם חינוך מעולה, להוסיף עוד יחידות דיור בעיר, לקשט ולטפח את הגנים והפארקים ואת יתר המרחבים הציבוריים.
אני מאמין באמונה שלמה שירושלים היא העתיד של ישראל. עתודות התעסוקה, פתרונות התחבורה, החיבור לכל חלקי הארץ, סיפורה הייחודי, הגיוון התרבותי החברתי והאהבה שיש לעיר מצד כל חלקי העם, יבטיחו את עתידה ואת שגשוגה לשנים הבאות.
שִׂישׂוּ אֶת יְרוּשָׁלַיִם גִּלּוּ בָּהּ כָּל־אוֹהֲבֶיהָ.
חג ירושלים שמח!
  • הכותב הוא ראש העירייה, משה לאון