כשליעד רוח עוד שירת כקצין ביחידת עוקץ, גם הוא לא חשב, בין מבצע למבצע, שבעוד עשור הוא יהיה אחד ממשרדי יחסי הציבור המובילים בירושלים. מה שבסופו של דבר הביא אותו לענף התובעני הוא אהבתו לעולם יחסי הציבור בשנים שקדמו למדי הזית.

רוח גבית
(צילום: חגי דקל)


״הייתי יחצ״ן באומן 17 ומאוד אהבתי את העיסוק הזה. אחרי זמן מה בצבא שחררתי מהיח״צ והתמקדתי בשירות. לאחר השחרור החלטתי ללמוד תקשורת ופתחתי משרד שיווק ויחסי ציבור״, נזכר ליעד בתחילת דרכו. ״ה׳אני מאמין׳ שלי היה לעזור לעסקים ירושלמים, שפחות חיים את עולם המדיה, התקשורת ויחסי הציבור ולעזור להם להכניס יותר כסף. מכאן בא שם העסק ׳רוח גבית׳: לתת רוח גבית לאותם עסקים״, הוא מספר.
רוח (39) נשוי פלוס שניים. ״אפשר לספר בהתרגשות שהשלישי בדרך״. הוא נולד בירושלים ומאז שזוכר את עצמו הוא קשור לעיר הבירה בכל דרך. ״אפשר לומר שזה היה מתבקש. כמי שמחובר גם לירושלים וגם ליח״צ, אז לעשות יח״צ לירושלים זה החיבור האידיאלי מבחינתי״.
בשיחה בינינו נשמע שהתשוקה בוערת בו. למרות שצבר קילומטראז׳ מכובד בענף, הרעב להתקדם עדיין מכרסם בתוכו. ״עם השנים המשרד הלך והתפתח והצלחנו להפוך אותו למקצועי מאוד. המשרד מונה שישה עובדים, כולם אנשי תקשורת ועיתונאים לשעבר. ׳רוח גבית׳ מטפל ביותר מ-30 לקוחות באופן שוטף ולוקח על עצמו לא מעט פרויקטים נקודתיים.
2 צפייה בגלריה
ליעד רוח, בעלי 'רוח גבית'
ליעד רוח, בעלי 'רוח גבית'
בתעשייה מגיל צעיר. ליעד רוח, בעלי 'רוח גבית'
(שרון גבאי)
״המשרד יודע לתת ערך מוסף״, מסביר ליעד. ״אתה מכיר את זה שיש מעין תחרות סמויה כזו בין תל-אביב וירושלים בעניין של חיי התרבות? לשמחתי פעם אחר פעם אנחנו מצליחים להביא את המרכז לירושלים: אירועי השקה, פתיחת סניפים של חברות גדולות כמו 'ב.מ.וו׳ או ׳אגאדיר׳ ועוד.
״אני חושב שלירושלים יש הרבה מה להציע״, אומר ליעד ומסביר, ״אין שום סיבה שכל אירועי השקה הנוצצים עם המפורסמים והכתבים וכלי התקשורת המובילים לא יהיו בירושלים. זה משהו שלקחנו על עצמנו כמשרד: ליזום ולייצר אירועים כאלה. עשינו בשנים האחרונות עשרות דברים כאלה בירושלים״, אומר ליעד, ״הבאנו מפורסמים ואייטמים שהופיעו בכלי תקשורת בכירים ועבורי זה סוג של גאווה וניצחון אישי ומקומי – כשאתה בא מתוך העיר יש בזה ערך מוסף גם עבורי באופן אישי״.

באופן כללי, מי צריך שירותים של משרד יחסי ציבור?
״משרדי יח״צ כיום הם חלק אינטגרלי מכל חברה שמחזיקה מעצמה״, מסביר רוח, ״וברמה הקצת יותר פרטנית מדובר על כל דמות, עסק או חברה שמרגישה שהיא מספיק ׳מבושלת׳ ורוצה לעשות את קפיצת המדרגה התקשורתית והחשיפתית – חשוב שתיקח משרד מקצועי שיידע לספר באופן בהיר את הסיפור שלה.
2 צפייה בגלריה
הסלבס מתייצבים
הסלבס מתייצבים
הסלבס מתייצבים
(פרטי)

״יש הרבה אנשים טובים שחושבים שהם אחלה בדיגיטל ונראה להם שזה מספיק ואתה יודע מה? לפעמים זה גם מצליח. משרד יחסי ציבור יודע לבנות אסטרטגיה, למקד את המידע לקהל הנכון ולבנות אייטמים״, מסביר ליעד.
אחד הנושאים בהם עולם היח״צ מוכר לציבור הרחב הוא כאשר חברה מסוימת נאלצת להתמודד עם ׳ניהול משבר׳: ״נניח ועתיד להתפרסם על חברה מסוימת אייטם לא טוב. שירות גרוע, פגיעה כלשהי בשם החברה וכדומה. משרד יח״צ טוב יידע להוציא תגובה חכמה ולטפל בה ברמה שבה הדברים יטופלו על הצד הטוב ביותר. תחשבו על כל מיני מקומות שספגו לא מעט אש ולא ידעו להתנהל בצורה נכונה – אייטמים שליליים כאלה עלולים לרסק מפעלי חיים של אנשים בגלל טעות של עובד״.

באווירת יום ירושלים, איך אתה רואה את היח״צ של העיר בעיניים מקצועיות?
״לדעתי יחסי הציבור של ירושלים לא מספיק טובים״, אומר ליעד ומנמק, ״נכון שהעיר מורכבת מאוד וקשה לספר סיפור מהאגדות בגלל המצב הבטחוני ולהוציא אייטמים על העיר כאילו שאנחנו חיים בשווייץ.
״יחד עם זאת, אני חושב שהעיר הזו קסומה ומיוחדת. יש בירושלים משהו שאין באף מקום בעולם בכל מיני היבטים. אני לא חושב שרק העירייה אשמה בכך, אלא שיש גופים שיושבים בעיר ולא מעבירים את המסר מספיק טוב. בעיניי ולדעתי בלבד, אני חושב שיש פער בין הקסם והיופי בעיר לבין איך שזה יוצא החוצה לתושבי ישראל.
״הדור הנוכחי היום הוא חכם וטכנולוגי ומבין את המסרים שעומדים מאחורי פרסום מסוים, כך שגם אנחנו צריכים להתעלות על עצמנו. הטיפ שלי לכל אדם שרוצה לספר את הסיפור שלו הוא להביא את החוויה האמיתית. לא ׳לאלץ׳ את זה. אם דיברנו על ירושלים אז זה בסדר לדבר גם על ה׳בעיות׳ המוכרות כאן, אבל תמיד לדעת לשים את ה׳ספוט׳ על הדברים החיוביים״.

בשיתוף 'רוח גבית'