עובדי בית החולים הדסה ירושלים ערכו הבוקר (שני) הפגנת מחאה כנגד ״אטימות האוצר ומשרד הבריאות״, כהגדרתם. ההפגנה היא המשך למאבק שהחל בשבוע שעבר, על רקע הסכם שלא מומש במסגרתו 40 מיליון שקלים אמורים להיות מועברים למוסד הרפואי.
2 צפייה בגלריה
הדסה עין כרם
הדסה עין כרם
הדסה עין כרם
(צילום: יואב דודקביץ')
2 צפייה בגלריה
הפגנת עובדי הדסה, הבוקר
הפגנת עובדי הדסה, הבוקר
הפגנת עובדי הדסה, הבוקר
(צילום: ועד העובדים)

יו״ר וועד העובדים אמנון ברוכיאן הדגיש כי ״כרגע מדובר בצעדי מחאה מתונים ומדודים אך חידד כי אם לא יועברו הכספים שהובטחו לעובדים כחוק, כבר ב-1 ביולי, הצעדים יוחרפו לסגירת בית החולים באופן מוחלט. אני קורא ליו״ר תנועת ש״ס אריה דרעי לגלות את מלוא האחריות והמנהיגות ולסיים את הסאגה הזו, במסגרתה עובדי הדסה, העובדים המסורים ביותר במערכת הבריאות שמצילים חיי אדם מדיי יום ומשקמים מאות חיילים, נמצאים כבני ערובה בידי האוצר״.


ברוכיאן הוסיף כי ״הוא במו פיו הבטיח שהדסה לא תיפול שנית והנה הדסה ניצבת בפתח של קריסה שלא בצדק בשל רשלנות של משרד האוצר והבריאות. לא ניתן לאף גורם במדינה להביא אותנו למצב הקשה אליו הגענו בשנת 2014. ירושלים והמדינה זקוקות להדסה חזקה וחייבות לעובדיה דין וחשבון״.
״בזמן הכי קשה שידעה מדינת ישראל, כשאנחנו נותנים את מלוא הנשמה והטיפול הרפואי, כשאנחנו מוכיחים מדיי יום את העשייה למען פצועי המלחמה בניתוחים ובשיקום מוצלח, דווקא עכשיו כשכולנו זקוקים לשכר, החליטו באופן שרירותי לבטל כספים שסוכמו עם העובדים״.
העובדים בשיתוף ההסתדרות הודיעו כי אם עד ה-1/7 לא יועברו הכספים כמובטח, כל העובדים יצאו להפגנה נרחבת ומשמעותית החל מה-3/7 מול משרדי האוצר .