מרגש: אחרי שבתי החולים ברוסיה הודיעו להורי בת ה-5, החולה בסרטן סופני כי הם מיצו את כל יכולות הטיפול שלהם בה, בסוף השבוע היא הובאה לבית החולים הדסה במבצע רפואי חוצה גבולות. המבצע נערך בשיתוף פעולה בין גופים שונים והיא צפויה לעבור טיפול חמלה בירושלים.
2 צפייה בגלריה
מבצע ההצלה של בת ה-5
מבצע ההצלה של בת ה-5
מבצע ההצלה של בת ה-5
(צילום: ארגון 'הצלה אייר' )

הסיפור מתחיל בערב חג הפסח, אל הרב שלמה משה עמאר, הרב הראשי הספרדי של ירושלים ולשעבר הרב הראשי הספרדי לישראל, פנה הרב הראשי של רוסיה, הרב שלמה דובער פנחס לזר, וסיפר לו שילדה בת 5 נמצאת במצב מאוד קשה ושאין אפשרות להמשיך לטפל בה ברוסיה. קיימת אפשרות אחרונה בהחלט לנסות להמשיך לטפל בה בישראל בטיפולי חמלה. הבעיה המרכזית והמהותית ביותר היתה שהילדה נמצאת במצב רפואי קשה ורגיש במיוחד, ובהינתן המצב הפוליטי-ביטחוני ברוסיה, לא הייתה דרך להביא אותה ארצה.

האתגר: טיסה ארצה

הרב עמאר פנה אל ארגון 'הצלה אייר' שהסכימו לקחת על עצמם את האתגר יוצא הדופן. "ניתן לומר שהיא 'נזק היקפי' של המלחמה בין המדינות", אמר אחד המתנדבים של הארגון 'הצלה אייר', "לא היתה אפשרות להביא אותה לארץ מצד אחד, ולא ניתן היה להפעיל חברות של אמבולנסים מוטסים - בגלל שכל נתיבי הטיסה השתנו מדובר בטיסה הרבה יותר רחוקה ומורכבת. ידענו שחברת אל-על עדיין מפעילה טיסות חילוץ פעם-פעמיים בשבוע, אלא שהטיסות הללו מלאות לחלוטין עד כמה חודשים קדימה".
ב'הצלה אייר' ניסו למצוא פתרונות שונים להטסה של הילדה אל הארץ, אך לשווא. הם פנו אל הבעלים של חברת אל-על שהתגייס לעזרתם. הנהלת החברה פנתה אל נוסעים שקנו כרטיסים לטיסה ושכנעה אותם להמיר את הטיסה בטיסות קונקשיין למען הילדה החולה. בנוסף, הם אף יצרו במטוס אווירה טיפולית שהותאמה למצבה הרפואי הרעוע.
2 צפייה בגלריה
מבצע ההצלה של בת ה-5
מבצע ההצלה של בת ה-5
מבצע ההצלה של בת ה-5
(צילום: ארגון 'הצלה אייר' )

ביום חמישי האחרון בשעה 1:00 בלילה נחתה הטיסה שעליה הילדה ואמה בישראל, למחרת הן נפגשו עם הצוות ד"ר צבי זילברשטיין משערי צדק שהביא אותה לטיפול נמרץ ולאחר מכן העביר אותה לבית חולים הדסה שם היא מאושפזת כעת. אביה, שלא יכול היה לעלות על הטיסה בשל מצוקת מקום, הגיע במהלך החג לישראל בטיסות קונקשיין.
נשיא ארגון הצלה אייר, אלי רואו: "מיד לאחר שהפניה הגיעה ל'הצלה אייר' מרוסיה, התחלנו לפעול במספר מישורים בכדי להביא את הילדה לטיפול בישראל. בהתגייסות משותפת של גורמים רבים יכולנו להשלים את המשימה ולהביאה לטיפול".