"עלינו לחגוג יחד עם כולם את הניצחון של הקבוצה אותה אנו אוהדים במונדיאל. צילמתי עם הטלפון את השכנים בחלונות וברחוב, כולם שרו ומחאו כפיים. היה מאוד שמח, צחקתי ושרתי עם כולם. פתאום הרגשתי סחרחורת ונפלתי, שלוש קומות למטה. התרסקתי על הגב״. כך מתארת איסלן שלוף בת ה-21, תושבת ירושלים, את רגעי האימה בהם כמעט איבדה את יכולת ההליכה שלה. אני ממש לא זוכרת כלום מאותו הרגע", סיפרה. "זה עבר במהירות ממצב של רגע שכולו התלהבות ושמחה, לשנייה אחר כך שכמעט עלתה לי בחיים".
2 צפייה בגלריה
ד״ר שרודר ואיסלן שלוף
ד״ר שרודר ואיסלן שלוף
ד״ר שרודר ואיסלן שלוף
(צילום: דוברות הדסה)

ניתוח ייחודי השיב לה את יכולת ההליכה. ד"ר ג'וש שרודר, רופא בכיר לניתוחי עמוד שדרה במערך האורתופדי בהדסה: "ברגע שאיסלן הגיע אלינו להדסה היא הוכנסה מייד לבדיקות הדמיה, שם אבחנו שברים מרובים בעמוד השידרה ולחץ מאסיבי על חוט השידרה, שגרם לה לחולשה ברגליים ואי שליטה על הסוגרים. הכנסנו אותה לניתוח דחוף מאחר והחשש העיקרי שלנו היה שהפציעות שלה יגרמו לה לשיתוק והיא לא תוכל יותר לעמוד על רגליה.
2 צפייה בגלריה
הדסה עין כרם
הדסה עין כרם
הדסה עין כרם
(צילום: אדווה חולי)

לדברי בית החולים, בחדר הניתוח, יחד עם האח הראשי מוחמד קונבר וד"ר ולנטין לוין המרדים, ביצענו ניתוח זעיר פולשני באיסלן, במהלכו קיבענו לה את חוליות הגב וביצענו שחזור של מבנה עמוד השידרה. לשמחתנו הניתוח עבר בהצלחה״, מספר ד״ר שרודר, ״ואיסלן צפויה להשתחרר לביתה בימים הקרובים כשהיא הולכת על שתי רגליה".
"אני מאוד מודה לרופאים בהדסה שהצילו לי את החיים" אומרת איסלן בהתרגשות, "כל החלומות שלי כמעט התנפצו כשהבנתי כמה חמורה הפציעה שלי ובזכותם אני יודעת שאוכל לחזור ללכת ולרוץ ולהיות עצמאית כמו קודם. ניצלתי במזל גדול. אני מודה מכל הלב לד"ר שרודר וצוות חדר הניתוח בהדסה עין כרם ולכל מי שטיפל בי ומטפל בי עד היום".