בשבוע האחרון היו בעיר שני מקרים שבהם שאיפה ובליעה של עצם זר כמעט הסתיימה באסון. בשבת האחרונה נ׳ (25), צעירה מוסלמית, הגיעה למיון במרכז הרפואי שערי צדק לאחר ששאפה את סיכת החיג'אב שלה. צוות רב תחומי, שכלל רופאים, אחיות וטכנאיות ממכון הריאה, איפשר לסיים את הדרמה ללא פגע.
1 צפייה בגלריה
מימין: הסיכה שנשלפה מהריאה והקיסם
מימין: הסיכה שנשלפה מהריאה והקיסם
מימין: הסיכה שנשלפה מהריאה והקיסם
(צילום: שערי צדק והדסה)
ד"ר אריאל רוקח, מנהל היחידה לטיפול נשימתי במרכז הרפואי שערי צדק, אמר שהצעירה שהחזיקה את הסיכה בפיה שאפה אותה בטעות. הסיכה הגיעה אל הריאה ונוזלים הצטברו סביבה, דבר שהקשה על הטיפול. "בפעולת החילוץ נעשה שימוש בבברונכוסקופ בשילוב מצלמה שהוחדרה דרך פיה של נ'.
"בעזרת לולאת מתכת שהוחדרה דרך הברונכוסקופ תפסנו את הסיכה וחילצנו אותה בזהירות. נ׳ שוחררה לביתה כעבור יממה במצב טוב וללא נזקים. לצערנו זה אינו המקרה הראשון של שאיפת סיכת חיג'אב. מקרים מסוג זה עלולים לעיתים לגרום נזקים חמורים, כולל נקבים באיברים חיוניים כמו הקיבה, הוושט והריאות ולסכנת חיים ממשית".
ובאותו עניין - להדסה הר הצופים הגיע השבוע צעיר (15) שסבל תקופה ארוכה מכאבי בטן. אמו סיפרה שהטיפול התרופתי שקיבל לא הועיל והרופא המליץ על בדיקה מקיפה. בסיומה אותר קיסם שהצעיר בלע והוא הוצא בשלום.
אמו של הנער: "זה לא ילד קטן שצריך לבדוק לו את האוכל, ולכן כששמענו שהיה לו קיסם עץ בבטן היינו בהלם מוחלט. עד היום אנחנו לא יודעים כיצד הוא בלע אותו, ולמרבה ההפתעה אפילו הוא לא זוכר סיטואציה שבה בלע משהו קשה או אכל מאכל שהיה בו קיסם עץ. התעלומה הזו כנראה תישאר איתנו. אנחנו שמחים שלא נגרם לו נזק. הבנו שהקיסם היה יכול לעשות לו חורים באיברים הפנימיים וזה היה עלול לסכן את חייו, ואנחנו שמחים שזה נגמר כך".