בית משפט השלום פסק לאחרונה כי המרכז הרפואי הדסה עין כרם יפצה מטופל שעבר ניתוח להסרת גידול ממאיר במעי הגס. הסיבה: במהלך הניתוח השתמש המנתח במים רותחים לניקוי הפצע וגרם בכך לכוויות בבטנו. גובה הפיצוי: 73 אלף שקל.
1 צפייה בגלריה
הדסה עין כרם
הדסה עין כרם
הדסה עין כרם
(צילום: שלומי כהן)
פסק הדין קובע שלמטופל, בשנות החמישים לחייו, נגרמו כוויות בדרגה 2 על פני 4% משטח בטנו כתוצאה מהשימוש במים הרותחים. המטופל טען כי המנתח, שהוא כירורג בכיר, לא עדכן אותו או את בני משפחתו על אודות הפציעה ורק למחרת הוא עודכן בכך. על פי פסק הדין, בכך הפר המנתח את כללי האתיקה ואת חוזר מנכ"ל משרד הבריאות.
"בהיעדר מחלוקת בדבר השימוש במים חמים מדי לצורך חיטוי חתך הניתוח ועל יסוד חוות הדעת הרפואית של המומחית מטעם בית המשפט, עולה באופן ברור כי לתובע נגרמה כווייה שהחלימה אך הותירה צלקת בדופן בטנו. לצד זאת, בל נשכח כי התובע עבר אצל הנתבע ניתוח מציל חיים ומוצלח. לו הצוות הרפואי בחדר הניתוח היה בודק את טמפרטורת המים לפני השימוש שנעשה דומה שהכווייה - שהיא הנזק הרפואי מושא ההליך - היתה נמנעת", פסק השופט מוחמד חאג' יחיא.
הדסה: "מדובר בתביעה שעיקרה גרימת צלקת בדופן הבטן של מנותח, ע"י שימוש במים חמים מעבר לטמפרטורת הגוף בהדסה, בניתוח לכריתת גידול ממאיר של המעי בשנת 2011. בסיומו של ההליך המשפטי פוצה החולה בגין כאב וסבל, הפסדי ההכנסה בתקופה הסמוכה לניתוח, עזרת הזולת והוצאות רפואיות וניידות בסכום כולל של 73,300 שקל. הדסה מתנצלת על התאונה, בה נגרמה כוויה לתובע ומאחלת לו בריאות שלמה".