תביעת ענק של תשעה מיליון שקלים הוגשה לאחרונה נגד בית החולים הדסה, בעקבות לידה שבסיומה נולד תינוק הסובל משיתוק מוחין ונכות קשה.
1 צפייה בגלריה
הדסה עין כרם
הדסה עין כרם
הדסה עין כרם
(צילום: שלומי כהן)
בתביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, נטען כי גבר ואישה שהכירו לפני כשמונה שנים באמצעות אפליקציה להורות משותפת ללא זוגיות, החליטו להביא לעולם ילד בהליך הזרעה. התינוק הראשון נולד בריא, אולם לקראת ההיריון השני, האישה (42) נזקקה לטיפולי פוריות מרובים.
עו"ד דניאל פרקש ודוד פייל ממשרד פייל ושות' טוענים בשם ההורים כי הגם שההיריון היה תקין, מכיוון שהאישה לא ילדה עד לאחר השבוע ה-41, היא הגיעה לבית החולים 'שערי צדק' בירושלים. שם אבחנו מיעוט מי שפיר, מצב שעלול לסכן את העובר ולכן הוחלט על זירוז לידה שלא צלח. האישה הובהלה משם לבית החולים הדסה, ולטענת התביעה במקום לבצע ניתוח קיסרי באופן מיידי, הרופאים בהדסה העדיפו לבצע זירוז לידה נוסף.

הסיוט שנחשף בבוקר

כאשר האישה התעוררה בבוקר, היא גילתה סביבה דם קרוש בכמות מרובה, מה שהעלה חשד להיפרדות שליה והצריך ניתוח קיסרי. לטענת תביעה, לא רק שהצוות הרפואי היה אמור לזהות בלילה כי העובר במצוקה, גם הניתוח עצמו נערך לאחר עיכוב של שעה, ובהמשך התברר כי התינוק סובל מפגיעה מוחית קשה. בכתב התביעה נטען: "אילו יולד קודם לכן, נכותו הייתה נמנעת והוא היה זוכה לחיים בריאים ומאושרים".
ד"ר רוני רביע, מומחה בגינקולוגיה ומיילדות, חיבר חוות דעת רפואית, לבקשת התובעים. לטענתו, הצוות הרפואי ב'הדסה' התרשל, בין היתר, בכך שלא זיהה מיד, כי לא ניתן לזרז את הלידה. לדברי ד"ר רביע, הלידה נמשכה מעבר לזמן סביר, והעובר סבל ממצוקה, שהצדיקה ביצוע ניתוח קיסרי מיידי. "בעקבות טיפול רשלני של רופאים נולד ילד עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד, שמשפיעה ישירות על איכות חייו וחיי הוריו, כמובן", קבע המומחה.

חייב סיוע לכל החיים

ד"ר רביע התייחס גם לעובדה שמדובר בהיריון יקר של בת 42, שעברה טיפולי פוריות רבים ומתישים. לדבריו, הצוות הרפואי ב'הדסה' היה צריך לשקלל נתונים ולמצוא סיבה טובה במיוחד, כדי לא לנתח את היולדת מיד עם הגעתה לחדר הלידה.
לתביעה צורפה גם חוות דעתה רופאת ילדים הד"ר צופיה דויטש-קסטל, מומחית בנוירולוגית ילדים והתפתחות הילד. לטענתה הפעוט סובל מאיחור התפתחותי כללי ומשיתוק מוחין. לדבריה, הוא לא יוכל לעולם לנהל חיים עצמאיים ויזדקק כל חייו להשגחה צמודה ולעזרה מלאה בכל צרכיו הבסיסיים. היא העריכה את נכותו בשיעור של 100% בגין שיתוק המוחין ובנוסף נכות של 65% בגין מוגבלות שכלית־התפתחותית.
מ'הדסה' נמסר: "כיוון שמדובר ביולדת שטופלה בשערי צדק ובהדסה, ילמד צוות הדסה את האירוע שפרטיו ילובנו כנראה בין כותלי בית המשפט".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים