"יש אצלי גם ארבעה דורות בני משפחה אחת"

ד"ר אורית טאפט אנג'ל, מנהלת מרפאת 'כיכר חומה', אוהבת במיוחד את הקשר האישי עם המטופלים
"אני עובדת בכללית כבר כ-15 שנים, כמדריכת מתמחים וסטודנטים לרפואה. עד לאחרונה ניהלתי את מרפאת מטודלה ברחביה, ועכשיו עברתי לתפקיד הניהולי החדש לנהל את מרפאת 'כיכר החומה' בהר חומה ירושלים- מרפאה צעירה ומרשימה עם צוות מדהים" מספרת ד"ר אורית טאפט אנג'ל (נשואה פלוס שניים) מירושלים.
6 צפייה בגלריה
ד”ר אורית טאפט אנג’ל
ד”ר אורית טאפט אנג’ל
ד”ר אורית טאפט אנג’ל
(צילום: דוברות כללית )

מה את הכי אוהבת בעבודה? "את הקשר האישי עם המטופלים - אני לא רק מכירה אותם, אלא גם את כל המשפחה. בחלק מהמשפחות יש גם 4 דורות של מטופלים אצלי. במיוחד בתקופה מאתגרת זו, חשוב לי להקשיב, לעזור עם חיוך ואמפטיה, ולזכור שכשיש עבודת צוות טובה עם כל הסקטורים – זה המתכון להצלחה".
מה הם האתגרים שלך בתפקיד? "האיזון בין הבית, העבודה והמשפחה הוא תמיד אתגר. בעבודה יש תמיד מחסור בזמן ועומס, אז אני מנסה לסדר עדיפויות – מה שצריך להיעשות בהקדם, מה שדורש יותר זמן. תמיד עם חיוך והבנה. בשעות הפנאי אני אוהבת לבלות עם המשפחה, לטייל בטבע ולעסוק בספורט – חשוב לי לשמור על נפש בריאה בגוף בריא ולתת דוגמה אישית".

"הייתי צריכה לארגן את החיים אחרת"

ד"ר יניק זבונוב צנטר, מנהלת במרפאת כללית במושב בית זית, מספרת כי סבבי המילואים של בעלה גרמו לה לעבור לתפקיד הנוכחי

6 צפייה בגלריה
ד”ר יניק זבונוב צנטר
ד”ר יניק זבונוב צנטר
ד”ר יניק זבונוב צנטר
(צילום: דוברות כללית )

רופאת המשפחה, ד"ר יניק זבונוב צנטר מספרת על המרפאה אותה עברה לנהל רק לאחרונה: "זו מרפאה אינטימית עם צוות קטן ומגובש- שני רופאי ילדים, מנהלת אדמיניסטרטיבית ומנהלת אחיות. עם כ-1,000 מבוטחים, רובם אוכלוסייה מבוגרת של מספר דורות, ואני עורכת ביקורי בית רבים יחד עם האחות".
ד"ר יניק נשואה פלוס ארבעה, מתגוררת במבשרת ציון אומרת כי בימים אלה בעלה יצא לסבב מילואים נוסף, וזה היה אחד הגורמים שהביאו אותה לעבור למרפאה קרובה יותר לבית. "צמצמתי את המשרה כדי לאפשר יותר גמישות. אני מרגישה שעשיתי את הבחירה הנכונה – יש יותר חופש פעולה, אחריות אישית וניהול זמנים נוח יותר".
ספרי על הדרך שלך לתפקיד: "התחלתי התמחות ברפואת משפחה בכללית ב-2018, תחילה במרפאת החרמון ומרפאת מעוז ציון במבשרת ציון. עם סיום הרוטציה, ובמשך 3 שנים עבדתי כרופאת משפחה במרפאת נופי הסלע במעלה אדומים, בנוסף, אני מרכזת שנה שלישית בקורס דיפלומה למתמחים ברפואת משפחה באוניברסיטה העברית".
מה את הכי אוהבת בעבודה? "האוירה המשפחתית, הצוות הנפלא, הקהילה המגובשת והטבע שמסביב, אני מרגישה שבמרפאה כפרית יש לי יותר אפשרויות להשפיע בתחום הבריאות והרווחה של מטופליי ובני משפחתם".
מה הם האתגרים בעבודה? "כשמישהו מהצוות חסר, העבודה הופכת לאתגר".

"המנהלות שלי זיהו בי משהו שלא הצלחתי לזהות לבד"

אידית לוי וזאנה, מ.מ. מנהלת אחיות במרכז בריאות האישה של כללית 'לב השדרה' בבית שמש, סגרה מעגל עם תפקידה הקודם

6 צפייה בגלריה
אידית לוי וזאנה
אידית לוי וזאנה
אידית לוי וזאנה
(צילום: דוברו ת כללית )

לפעמים צריך רק מישהו אחד שיאמין בך, אבל אצל אידית לוי וזאנה מדובר על מספר נשים שהיו ממונות עליה והאמינו בה וביכולות שלה ודחפו אותה קדימה. היא התחילה לעבוד בכללית לפני 9 שנים "בהתחלה ככוח עזר, מה שנתן לי הכרות מעמיקה עם המרפאה מהצד הלוגיסטי, בהמשך, יצאתי ללמוד- שזה היה לי אתגר רציני. אני בספק אם הייתי מצליחה לשלב הכל בלי הסיוע מהמנהלות ילנה גולדין ומיכל כהן. סיימתי את הלימודים ומיד שובצתי כאחות נשים במרכז המפואר של כללית בשערי צדק שזו סגירת מעגל נפלאה לאחר שנים בהן עבדתי ככוח עזר ופלבוטומיסטית. כיום, בזכות המנהלות שלי שזיהו בי משהו שלא הצלחתי לראות בעצמי, קודמתי לתפקיד ניהולי במרפאת נשים בלב השדרה בבית שמש – מרפאה צעירה עם צוות מדהים של 5 אחיות, פלבוטומיסטית וכוח עזר".
אידית אימא ל- 4, מתגוררת במושב אורה מספרת על האתגרים בעבודה: "האתגר המרכזי שלי כיום הוא להתאים את קידום הבריאות לאוכלוסייה הייחודית של אזורנו. מעבר לכך, האתגרים הם להקים מערך עבודה שמתפקד לפי נהלים קיימים, להתאים לצרכים המשתנים של הצוות ולמנוע כל חסרון, תוך שמירה על מרפאה בטוחה עבור נשים וזוגות".

"אני אוהבת להיות מעודכנת במגוון רחב של בעיות רפואיות"

ד"ר מרינה גולדין איסרליס, מנהלת מרפאת מטולדה בירושלים שמטפלת בלא פחות מ-6,000 מבוטחים

6 צפייה בגלריה
ד”ר מרינה גולדין איסרליס
ד”ר מרינה גולדין איסרליס
ד”ר מרינה גולדין איסרליס
(צילום: דוברות כללית )

ד”ר גולדין איסרליס הגיעה לתפקידה הנוכחי לאחר חמש שנים בכללית. היא בת 38, נשואה פלוס 2, מתגוררת בירושלים "לפני כן עבדתי במרפאות כללית רגב, מרפאות כללית במבשרת. בנוסף, אני מרכזת שנה ראשונה בקורס דיפלומה למתמחים, שמכין למבחני התמחות שלב א' ושלב ב', ומדריכה סטודנטים במרפאה".
"במסגרת העבודה שלי אני עובדת עם צוות מדהים שכולל שלושה רופאי משפחה ורופא ילדים, במרפאה שמטפלת בכמעט 6,000 נפשות".
מה את הכי אוהבת בתפקיד? "אני אוהבת את העבודה עם הצוות שלי, את האפשרות להכיר את המטופלים שלי לעומק ולראות את השפעת הטיפול על חייהם. תחושת התרומה לבריאותם ולרווחתם, והשפעה חיובית על הקהילה בה אני פועלת".
ספרי על האתגרים בעבודה: "האתגר העיקרי שלי הוא להיות תמיד מעודכנת במגוון רחב של בעיות רפואיות – וזה גם מה שגורם לגיוון ולהתפתחות אישית".

"האנשים שעומדים מאחורי המבחנות"

ד"ר סמדר פריאל, מנהלת מערך המעבדות המחוזי פרוז'ינין: "המעבדות מבצעות כ -12 מיליון בדיקות בשנה"

6 צפייה בגלריה
ד”ר סמדר פריאל
ד”ר סמדר פריאל
ד”ר סמדר פריאל
(צילום: דוברות כללית )

ד"ר סמדר פריאל (נשואה פלוס שלושה משוהם) עובדת בכללית משנת 2015. "בתפקידי הנוכחי מינואר 2025 אני מנהלת את מערך מעבדות פרוג'ינין. המערך מאחד תחת מסגרת אחת מעבדות הפועלות בשש התמחות שונים: ביוכימיה, אימונולוגיה, אנדוקרינולוגיה, מיקרוביולוגיה, המטולוגיה וקרישה. המעבדות מבצעות כ- 12 מיליון בדיקות בשנה באמצעות מכשור וטכנולוגיות מודרניות ומתקדמות. שדרת הניהול של המעבדה מורכבת משש מנהלות המובילות את התחומים שלהן במקצועיות וברגישות. שירות המעבדות רחב היקף ונותן מענה מהיר ומקצועי למרפאות הכללית, למכונים ובתי אבות במחוז, וכן מספק שירותי מעבדה בבדיקות מסוימות ברמה הארצית".
מה לא יודעים על העבודה שלך? "העבודה מתרכזת במכוונות לסייע לאנשים- מצד אחד למטפלים ולמטופלים שהם "האנשים שעומדים מאחורי המבחנות". המכוונות היומיומית שלנו היא לספק תוצאות מעבדה מדויקות ומהירות במכשור טכנולוגיות חדשניות שיאפשרו וייסעו לצוות הרפואי להעניק טיפול מדויק ומהיר למטופלים. מהצד השני היעד לשמר ולקדם באופן מתמיד את עובדי המעבדה שהם השותפים החשובים ביותר לדרך".
ספרי מה הם האתגרים בעבודה: "ביצוע של כלל הפעולות שנועדו לשמר את הדיוק והזמינות של תוצאות המעבדה במציאות לא צפויה, משתנה והפכפכה".

"אני משמיעה את קול המטופל"

יפית גבאי מנהלת שירות וחווית המטופל בכללית מחוז ירושלים, דואגת לחוויית שירות טובה לכלל המטופלים

6 צפייה בגלריה
יפית גבאי
יפית גבאי
יפית גבאי
(צילום: דוברות כללית )

"אני עובדת בשירותי בריאות כללית מזה 17 שנה. התחלתי את תפקידי במרפאת קריית היובל ולאחר זמן קצר קיבלתי מינוי מ"מ במרפאה, לאחר מכן ניהלתי את מרפאות שמריהו לוין, בית וגן, לב החומה וגילה" מספרת יפית גבאי (בת 41 נשואה פלוס ארבעה ילדים מירושלים).
"בשנה האחרונה אני עובדת בתפקיד "מנהלת שירות וחווית המטופל" בכללית מחוז ירושלים".
ספרי על התפקיד: "בתפקיד זה אני מקדמת ביצוע סקרים, מחקרים ותחקירים לטובת שיפור ואיכות השירות ונגישותו, בזכות הניסיון שרכשתי בניהול מרפאות גדולות אני יכולה ליישם באופן ישיר את העקרונות ואסטרטגיית הארגון מן המטה אל השטח. בתפקידי אני שמה דגש על ראיית תהליכי השירות דרך "משקפי הלקוח", מה שאומר שבעצם אני משמיעה את קול המטופל והצורך לו הוא זקוק, לדוגמא: מידע פשוט ויזום, מתן יחס הוגן והקפדה על הקשבה, פרואקטיביות וגמישות.
אציין שהעובדים שלנו בארגון הם מסורים ומקצועיים אני נהנית לייצר ולשפר תהליכי שירות עבור המטופלים".
האתגרים: "קיימים לא מעט אתגרים, במרפאות שמתמודדות עם עומסי עבודה גדולים והיעדר כח אדם בעקבות המצב במדינה, ובכל זאת מתגברים עליהם בעבודה קשה, מסירות ומקצועיות".
בשיתוף כללית