2 צפייה בגלריה
פולק השבוע על רקע שרידי ורסאי. צילום: יואב דודקביץ'
פולק השבוע על רקע שרידי ורסאי. צילום: יואב דודקביץ'
פולק השבוע על רקע שרידי ורסאי. צילום: יואב דודקביץ'
(פולק השבוע על רקע שרידי ורסאי. צילום: יואב דודקביץ')
מנכ"ל איחוד הצלה, אלי פולק, התייחס לנתק המכוון לטענתו מצד משרד הבריאות לאיחוד הצלה ולהתעלמות הנהלתו בשעת חירום מיכולותיו של ארגון מתנדבי רפואת החירום הגדול בישראל.
"גם בשעת חירום, כמוהה לא ידענו, אנחנו רואים כי הנהלת משרד הבריאות נכנעת ללחץ מצד מד"א שנלחם כדי לשמור על המונופול שלו על הצלת חיים", אמר פולק."משרד הבריאות מוותר על כוח עצום של 6,000 אנשי רפואת חירום של איחוד הצלה שיכולים לסייע לצלוח את התקופה הקשה של המאבק בנגיף הקורונה. זאת בשל הסירוב של הנהלת מד"א לאפשר זאת בתירוצים שונים ומשונים".
פולק הסביר: "מוקד החירום של איחוד הצלה שכולל מוקדנים מקצועיים – פרמדיקים וחובשים – יכול לשמש מוקד גיבוי לפניות מהציבור. 6,000 אנשי הרפואה שלנו יכולים לבצע משימות תגבור ולסייע באירועי שגרה ואנו יכולים לבצע פעולות הסברה במגזר החרדי ובחברה הערבית – כפי שעשינו במבצע צוק איתן יחד עם פיקוד העורף".
2 צפייה בגלריה
אמבולנס איחוד הצלה. צילום: באדיבות הארגון
אמבולנס איחוד הצלה. צילום: באדיבות הארגון
אמבולנס איחוד הצלה. צילום: באדיבות הארגון
(אמבולנס איחוד הצלה. צילום: באדיבות הארגון)
"אבל על מנת שכל אלו יקרו שר הבריאות חייב לפעול לשיתוף פעולה בין הארגונים", אמר פולק. "במקום זאת הוא מקפיד לתקוף מעל כל במה אפשרית 6,000 מתנדבים שפועלים להציל חיים בהתנדבות ובחינם. אני קורא לשר הבריאות ליצמן להתעשת ולשלב את אלפי מתנדבי איחוד הצלה במאמצים לבלום את התפשטות הנגיף".
מנכ"ל מד"א פרסם השבוע הודעה לפי מד"א מתמודד בשבועות האחרונים עם עשרות אלפי שיחות ביום רק בנושא הקורונה, זאת במקביל לפניות חירום אחרות שבשגרה. "בכדי שהציבור יהיה פחות מבולבל ובכדי להפחית במעט את העומס על המוקד, אנו ממליצים להישמע להנחיות שפרסמנו", מסר אז.
ממשרד הבריאות נמסר: "מד"א הוא ארגון החירום הלאומי של מדינת ישראל, ומשכך הוא הארגון היחיד המוסמך לנהל מקרי שעת חירום. לפי חוזר מנכ”ל משרד הבריאות, במידה ונדרש תגבור בשירות הארגון יכול להפעיל תחתיו כל גוף נוסף שעומד בקריטריונים הכפופים. הדיווחים כביכול משרד הבריאות מונע זאת, אינם נכונים. יש לדחות ניסיונות להטיל דופי בפעילות מערך החירום של ישראל באמירות שאינן נכונות".