3 צפייה בגלריה
מרתון ירושלים 2019. צילום: יואב דודקביץ'
מרתון ירושלים 2019. צילום: יואב דודקביץ'
מרתון ירושלים 2019. צילום: יואב דודקביץ'
מרתון ירושלים ה-10 יוצא לדרך: יותר מ-200 רופאים וצוותי הרפואה מבתי החולים בירושלים נרתמים להשתתף במרתון הקרוב על מנת להעלות את המודעות לאורח חיים בריא והקשר שבין בריאות וספורט. המרתון יתקיים ביום שישי ה-20 במרץ 2020.
"אני כנערה לא הייתי בכושר בכלל", מספרת טל אילסר (48) משכונת מלחה, אחות ראשית בהדסה עין כרם, "אפילו לא כקצינה בצבא. זה משהו שחלמתי עליו כבר הרבה זמן – להיות בכושר. פתאום, בגיל 40, הזדמן לי איזה ענף ספורט שאני מצליחה להתמיד בו והפכתי מאדם שלא היה בכושר בכלל ושלא הצליח לעשות בוחן בר-אור (מבחן כושר גופני) בצבא כדי לקבל דרגה, לאדם שרץ בכל שנה מקצה במרתון. זה גרם לי לצאת מעמדת המטיפה אל עמדת אשת המקצוע שמשמשת דוגמא".
3 צפייה בגלריה
טל איסלר. צילום: יח"צ
טל איסלר. צילום: יח"צ
טל איסלר. צילום: יח"צ
היתרון הכי גדול לדעתה בבחירה בענף הספורט של הריצה הוא שכמעט ואין בו דרישות. "זו פעילות שאתה לא חייב להיות הכי מצטיין בה. מספיק שיש לך כוח רצון ואתה כבר מצליח. זה לא כמו לשחק כדורסל לדוגמא שאתה מוכיח את עצמך בקליעה לסל, זה סוג של ספורט שיש בו מקום לכולם. אחד יכול לרוץ קצת יותר, אחד קצת פחות, אבל כולם משיגים את המטרה בסוף. גם לא צריך גם להשקיע בזה יותר מדי כסף. בסך הכל צריך נעליים ולצאת החוצה. זה הכל".
ד"ר רוני אייכל (47), מנהל מחלקה נוירולוגית בשערי צדק, מבין מקרוב את המשמעות של שמירה על אורח חיים בריא והקושי ליישם אותו בעידן המודרני. "לפני כשנתיים וחצי גילו אצלי גידול בכיס המרה. למרבה המזל הוא היה שפיר, אבל סביב ההמתנה לאבחון של הגידול, החלטתי לשנות את אורח החיים שלי. הבנתי שלא השקעתי מספיק בפעילות גופנית ובאכילה נכונה בשל העבודה האינטנסיבית שבה אני עוסק. מאוד קשה לאנשים עם אורח חיים מאוד לחוץ לקבוע התנהגות עקבית ששומרת על פעילות גופנית. אבל הבנתי שאני חייב להשקיע זמן בבריאות האישית שלי אם אני רוצה גם להמשיך ליהנות מהעבודה, מהחיים ומהמשפחה.
3 צפייה בגלריה
ד"ר רוני אייכל. צילום: דוברות שערי צדק
ד"ר רוני אייכל. צילום: דוברות שערי צדק
ד"ר רוני אייכל. צילום: דוברות שערי צדק
"כששמים מטרות מול העיניים כמו לדוגמא להשתתף במרתון, זה עוזר, כי אז נכנס החלק של האתגר שרוצים לעמוד בו. השנה אני מתכנן לרוץ לראשונה מרתון מלא במרתון ירושלים".
דינה ויינשטיין מהר נוף היא אחות אחראית בחדרי לידה בבית חולים ביקור חולים, לטענתה כל אחד יכול להשתתף במרתון. "התחלתי לרוץ במרתון ממש מהימים הראשונים שלו פה בירושלים. אני דתיה, ובאתי לבושה בחצאית ועטויה בכיסוי ראש. בהתחלה אנשים לא הבינו מה אני עושה במרתון, וצעקו לי 'נשים למטבח'. היום כבר רגילים לראות אותי משתתפת. רצתי במרתון אפילו כשהייתי בסוף ההיריון שלי, בחודש שמיני".
וינשטיין אומרת שההחלטה לשלב פעילות גופנית בחיי היומיום, גוררת אחריה עוד הרגלים חיוביים אחרים: "זה כמו כדור שלג. אתה כמעט לא שם לב, והנה אתה מקפיד גם על אכילה נכונה, ומודעות לתפקוד היומיומי שלך".