1 צפייה בגלריה
חדר כושר. צילום: שאטרסטוק
חדר כושר. צילום: שאטרסטוק
חדר כושר. צילום: שאטרסטוק
האימון הסתיים בטרגדיה קשה, כעת מגיעה התביעה. משפחתו של נ', ראומטולוג מומחה מירושלים, שנפטר לפני כשנתיים לאחר שלקה בדום לב בעת אימון בוקר, תובעת במיליונים את החברה המחזיקה במכון הכושר, את בעליו של המכון ואת מאמן הכושר שנכח במקום בעת האירוע. עוד נתבעות העירייה והמדינה, בגין היעדר פיקוח שאיפשר לחדר הכושר לפעול ללא מכשיר החייאה, כפי שהחוק מחייב. את התביעה הגישו עו"ד ד"ר אסף פוזנר ועו"ד מנסור יאסין.
זמן יקר אבד
נ' נפטר כשהוא בן 63 בלבד, ועל פי כתב התביעה שמר על אורח חיים בריא והקפיד להתאמן מספר פעמים בשבוע בחדר הכושר. באותו יום הגיע הרופא קרוב לשבע בבוקר לחדר הכושר, עלה על מכשיר הריצה והחל להתאמן. אלא שדקות ספורות לאחר תחילת האימון נראה נ' במצלמות האבטחה של חדר הכושר כשהוא מתמוטט ונופל על הרצפה ללא כל תנועה.
כשתי דקות לאחר נפילתו ניגש לנ' אחד ממתאמני חדר הכושר, שהבחין בו זמן קצר לפני נפילתו והוא דאג להביא אליו מיידית את אחד מעובדי המקום.
המאמן שהגיע לרופא שהתמוטט, התבונן בנ', ניסה לגעת בו ולהזיזו. לאחר מכן נראה כשהוא שולף מכשיר טלפון מכיסו ומחייג. על פי סרטון האבטחה, החיוג מהטלפון נעשה כשלוש דקות לאחר שנ' התמוטט.
המאמן, כך התביעה, המשיך להחזיק במכשיר הטלפון יותר משלוש דקות, שבמהלכן המשיך להתבונן בנ', לגעת בו, אך לא העניק לו טיפול ראשוני או פעולות החייאה כלשהן. רק לאחר כשש דקות מרגע התמוטטותו, ולאחר שככל הנראה קיבל הדרכה מסוימת בטלפון, החל המאמן לבצע בנ' פעולות החייאה, שאותן הגדיר קרדיולוג מומחה בחוות דעת שצורפה לכתב התביעה כ"מה שנראה כעיסוי איטי מאוד ושטחי מאוד, פעולה שללא ספק לא היתה יעילה".
רק כעשר דקות לאחר ההתמוטטות הגיע למקום כונן כוחות הצלה, שנשא עימו מכשיר החייאה, ובעזרתו ובעזרת המאמן הוא טיפל בנ'. אלא שלאחר תשעה ימים נקבע מותו של נ' בבית החולים.
כעת תובעת משפחתו של נ' את חדר הכושר שבו קרה האירוע. לכתב התביעה שהוגש לבית המשפט המחוזי צורפה חוות דעתו של פרופ' דן צבעוני, מומחה לקרדיולוגיה, שקבע כי נ' לקה בדום לב: "ההתבוננות בסרט שצולם בחדר הכושר של נעם המתמוטט וחוסר המעש במשך למעלה מעשר דקות של צוות מכון הכושר היא מחרידה. בחדר כושר אמור להיות דפיברילטור, ולכל הפחות המאמן בחדר הכושר אמור לדעת לזהות דום לב ולבצע פעולות החייאה בסיסיות באמצעות עיסויים".
את תגובת חדר הכושר 'סיטי ג'ים' לא ניתן היה להשיג.