בקופת חולים 'מאוחדת' החליטו להעמיד לרשות מבוטחי הקופה שירות חדש: 'ביקור דיגיטלי', שיאפשר קבלת מענה רפואי באמצעות שיחת וידאו עם רופא, בלי להגיע פיזית למרפאה. בקופ"ח מאוחדת מבוטחים חצי מיליון איש מירושלים וסביבתה.
השירות הייחודי ייכנס לשימוש כבר בחודשים הקרובים ויעמוד לרשות מבוטחים המחוברים לשירותי האונליין של הקופה, ללא תשלום. המודל הדיגיטלי הוא חלק ממה שמכנים ב'מאוחדת' 'מודל הרפואה ההיברידית', שמנגיש את הרפואה לקהילה באמצעות חידושים טכנולוגיים. הרופא יקבל רשימת מוזמנים ממוחשבת שבה ישולבו גם ביקורים דיגיטליים לצד הביקורים הפיזיים. לדברי ד"ר יובל וייס, מנהל מחוז ירושלים של קופת החולים, "מדובר במהפכה בתחום הנגישות של מתן השירות הרפואי, תוך התאמה למאה ה־21".
במסגרת השירות החדש יוכל הרופא לסקור את מצבו הרפואי של המטופל, לצפות בתיקו האישי, לערוך מעקב רפואי ולתת מענה לחולה, לרבות הנפקת מרשם לתרופות. בקופה מעריכים כי הביקור הדיגיטלי יפחית משמעותית את זמני ההמתנה במרפאות.