2 צפייה בגלריה
 שערי צדק מול הדסה.  צילומים: שלומי כהן
 שערי צדק מול הדסה.  צילומים: שלומי כהן
שערי צדק מול הדסה. צילומים: שלומי כהן
מבחן המתמחים של ירושלים: המאבק בין שני בתי החולים בעיר, הדסה ושערי צדק, נמצא בדרך כלל סביב המטופלים עצמם, העובדים והרופאים. אך מה חושבים תלמידי הרפואה שמגיעים אל המוסדות הרפואיים הללו לתקופת התמחות? התוצאה: הסטאז'רים אומנם מרוצים יותר בשערי צדק, אך בסופו של דבר רובם ירצו לעבוד דווקא בהדסה.
לאחרונה פרסם משרד הבריאות סקר שערך בין השנים 2018-2017 בקרב סטאז'רים שסיימו את תקופת ההתמחות שלהם. המתמחים התבקשו להשיב על שאלות שקשורות להתמחות באופן כללי ולבתי החולים שבהם היא התבצעה ולדרג את תשובותיהם בסולם מ־1 עד 5.
מהסקר עלה כי 87 אחוז מהסטאז'רים בשערי צדק היו מרוצים מתהליך הקליטה שעברו, נתון גבוה בהרבה מזה של הדסה - שם שיעור המרוצים עמד על 67.7 אחוז בלבד.
כשנשאלו אם הם בטוחים כי ימליצו לאחרים לעשות סטאז' בבית החולים, שוב השיג שערי צדק תוצאה גבוהה יותר, כש־88 אחוז מהסטאז'רים ענו בחיוב, לעומת 75 אחוז בלבד בהדסה שאמרו כי ימליצו לחבריהם להגיע להתמחות.
2 צפייה בגלריה
הדסה לעומת שערי צדק. צילום: shutterstock
הדסה לעומת שערי צדק. צילום: shutterstock
הדסה לעומת שערי צדק. צילום: shutterstock
גם בציון הכללי שערי צדק השיג תוצאה טובה יותר - 3.93, עם 68 אחוז של מתמחים מרוצים, לעומת הדסה שבה הציון הכללי שהעניקו המתמחים עמד על 3.76, עם 59 אחוז של מתמחים מרוצים.
אולם אף על פי ששערי צדק הוביל בפרמטרים האחרים, כשנשאלו הסטאז'ים היכן ירצו לעבוד נראה כי התהפכו היוצרות. גם בקרב המתמחים שסיימו את לימודיהם בארץ וגם בקרב אלו שסיימו את לימודיהם בחו"ל, הבחירה בהדסה בעדיפות ראשונה היתה גבוהה פי שניים בהשוואה לשערי צדק.