לדבר על זה: עמותת "דרכה של גילה", המקדמת תכניות להעלאת המודעות לבריאות הנפש, הודיעה היום (ב') כי תארח אירוע מיוחד ומעורר השראה בתל אביב לציון יום המודעות העולמי למניעת התאבדויות.
1 צפייה בגלריה
"הרגשתי מבוזה ומושפלת"
"הרגשתי מבוזה ומושפלת"
(צילום אילוסטרציה: Shutterstock)

האירוע יתמקד בהעברת ידע למשתתפים לגבי הקשר בין פגיעה מינית למחשבות אובדניות, שכן למעלה מ-80 אחוז ממקרי הטראומה כיום נובעים כתוצאה מאירועים מיניים. מחקרים עדכניים חשפו גם הם את הקשר הזה, והראו כי אחוז גבוה מאלו שחוו פגיעה מינית ניסו להתאבד לפחות פעם אחת, וכי 65 אחוז מהאנשים שניסו להתאבד פעם אחת ינסו זאת בפעם השנייה.
המשתתפים באירוע ייחשפו למידע על התערבות מוקדמת ומניעת התאבדויות. תחילה יתקיים סיור במועדון חשפנות לשעבר שנקרא היום 'המרחב החברתי' ויוציא את המשתתפים למסע מאחורי הקלעים של עולם החשפנות. לאחר הסיור יעברו המשתתפים הרצאה מאת עמותת "דרכה של גילה" על מניעת אובדנות, ההשפעה של פגיעה מינית על בריאות הנפש וסימני סיכון לאובדנות שכדאי לשים לב אליהם. בנוסף, תדבר שורדת תעשיית הזנות על המסע שעברה מהחושך אל האור, ממחשבות אובדניות למחשבות על החיים.
מייסד ומנכ"ל דרכה של גילה, הרב שלום המר, התייחס לאירוע ואמר: "התאבדות היא תופעה נפוצה יותר בחברה ממה שנדמה, במיוחד בקרב אוכלוסיות מסוימות, אך למרבה הצער מדובר בנושא שאינו מדובר בגלוי. המטרה שלנו באמצעות האירוע הזה היא להעלות את המודעות לסימנים שאנשים יכולים לזהות ולשוחח עליהם, ובכך אולי להציל את חיי אהוביהם".
האירוע יתקיים ב-10 בספטמבר במרחב החברתי, בכיכר אתרים, תל אביב בין השעות 18:00 ל-22:00. למעוניינים להשתתף ניתן להירשם בקישור.

אודות דרכה של גילה


"דרכה של גילה" היא עמותה הפועלת להעלאת המודעות לבריאות הנפש ולמניעת התאבדויות במטרה להציל חיים. באמצעות הרצאותיה, קורסים אינטראקטיביים, סמינרי הכנה ושירותי ייעוץ לנוער ומבוגרים, היא עוסקת בנושאים קשים אך ממשיים של היום, כדי שאנשים יוכלו להתמודד עם מחר.
למידע נוסף על הארגון, בקרו באתר האינטרנט.