2.5 מיליוני שקלים. זהו סכום התביעה שדורשת תושבת העיר, בת 75, הטוענת כי נחבלה בגלל הדלת המסתובבת בכניסה להדסה.
2 צפייה בגלריה
דלתות מסתובבות
דלתות מסתובבות
דלתות מסתובבות
(צילום: פרטי)


בכתב התביעה שהוגש לבית משפט השלום בעיר, נטען כי באפריל 2019 הגיעה האשה לבית החולים לצורך מעקב רפואי לאחר ניתוח לקיצור עפעפיים. עו"ד אסף פוזנר, פרקליטה של התובעת, טוען כי כשיצאה מהמרכז הרפואי היא נהדפה על ידי הדלת המסתובבת האוטומטית.
לפי התביעה, תוצאות אותה הדיפה היו קשות: הקשישה נפלה ושברה את הירך, אושפזה בבית החולים ונאלצה לעבור ניתוח קיבוע לירך. בהמשך נטען היא נזקקה לאשפוז של כחודשיים במרכז שיקום ועברה טיפולים פיזיותרפיים. לדבריה, למרות כל הטיפולים, היא עדיין סובלת מנכות משמעותית, שמגבילה אותה ביותר באורח חייה.
לטענתה, היא נאלצה לעבור בניגוד לרצונה למגורים בחיפה, כיוון שלא היתה יכולה לעלות במדרגות אל דירתה שנמצאת בקומה הרביעית. כיום היא נעזרת בהליכון, ולדבריה היא אינה עצמאית בהליכתה. כמו כן עד היום היא נאלצת ליטול משככי כאבים.
לטענת עו"ד פוזנר, יועץ בטיחות שנשלח מטעם התובעת גילה כי קיים לכאורה ליקוי במנגנון הפעילות של הדלת המסתובבת. בכתב התביעה נטען כי הליקוי "הביא לפגיעה תוך יצירת סיכון בלתי סביר, ובמיוחד בבית חולים, מקום שבו מסתובבים אנשים שבריאותם אינה שפירה מלכתחילה".
2 צפייה בגלריה
עו"ד פוזנר
עו"ד פוזנר
עו"ד פוזנר
(צילום: פרטי)

מומחה: "הדלת אינה תקינה"

המומחה טען גם כי מדובר בדלת שאינה מאושרת על ידי מכון התקנים הישראלי, וכן כי קיימת בעיה במנגנון שלה. "מצאתי כי הדלת אינה נבלמת במהלך כניסה למסלולה... אדם בריא וללא מגבלות יכול להתמודד עם דחיפה שכזו, אך אדם בעל מגבלות לא יוכל להתמודד עם דחיפה כזו, ובמיוחד כשהדחיפה מגיעה בהפתעה גמורה... ברור שכל אדם בריא והן בעל מגבלות, או ילד, יכול להיפגע במפגשו עם דלת שאינה עוצרת את תנועתה הסיבובית. הדלת אינה תקינה ", הוא סיכם.
מבית החולים נמסר: "התביעה התקבלה השבוע בבית החולים ואנו נגיב כמקובל בבית המשפט. יודגש כי הדלת המסתובבת נבנתה תחת הסטנדרטים הקפדניים הנדרשים לפי חוקי הבנייה ומותקנות בה מערכות בטיחות".