הזריקה, הבועה והתביעה: לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגשה לאחרונה תביעת רשלנות רפואית על כמיליון שקל נגד הדסה ומנהל חדר המיון בהר הצופים. הטענה: שרשרת מחדלים בטיפול בפעוט, שהובילו לדברי בני המשפחה לנכותו.
2 צפייה בגלריה
הדסה הר הצופים
הדסה הר הצופים
הדסה הר הצופים
(צילום: mynet)

בתביעה, שהוגשה באמצעות עו"ד ד"ר אסף פוזנר, מציינים הוריו של הילד (כיום בן שלוש) את השתלשלות האירועים. לטענתם, ימים ספורים לאחר הולדת הילד חום גופו עלה ל־38 מעלות והם פינו אותו לחדר המיון בהר הצופים. בזמן הטיפול עלה חשד כי הילד סובל מדלקת קרום המוח והוחלט לתת לו זריקת אנטיביוטיקה. בתביעה נטען כי בעת מתן התרופה הוזרקה ברשלנות בועת אוויר לתוך ורידו, וכי זמן קצר לאחר מכן התינוק הכחיל וקרס מבחינה נשימתית ולבבית. לפי התביעה, הצוות הרפואי רשם כי מצבו של הפעוט נגרם בשל הזרקת בועת אוויר שעברה מלבבו של התובע למוחו וגרמה לנזק הנרחב, שהפך לנכות תמידית. בחוות דעת של מומחה לרפואת ילדים, שצורפה לכתב התביעה, צוין: "אירוע של תסחיף אויר נדיר מאוד ברפואת הילדים הרגילה".
2 צפייה בגלריה
המודעה ותינוק
המודעה ותינוק
הטענה: שרשרת מחדלים בטיפול בפעוט
(צילום המחשה: shutterstock)

לתביעה צורפה הצהרתה של ד"ר שרלוט גליקסמן, אשר היתה בין הרופאים שביצעו החייאה בפעוט. וכך נכתב: הוא בא למיון עם חום קל. חוץ מזה הוא היה ממש בסדר וכל הבדיקות של החום, מדדי הדלקת והתרביות וכל זה היו תקינות. אבל בגיל שלו אפילו אם הכל נראה תקין צריך לטפל באנטיביוטיקה.. בזמן השטיפה עם המזרק או בזמן שחיברו את האינפוזיה של האנטיביוטיקה, איכשהו נכנס לו אוויר. אנחנו לא יודעים במקרה שלו למה זה קרה, אבל מה שקרה...האוויר עבר לצד שמאל של הלב וככה זה עשה בעיות".
הדסה: "כתב התביעה טרם התקבל. לכשיתקבל נלמד אותו ונגיב כמקובל בבית המשפט".