שלמה (שם בדוי) בן 70 מירושלים הגיע למכון הדימות של מכבי במרכז רוטר , על מנת לבצע צילום ברך בהוראת האורטופד שלו. בזכות אבחון מהיר במכון הדימות במכבי ניצלו חייו, לאחר שהתברר כי הוא סבל ממפרצת מסכנת חיים באבי העורקים.
ולנטינה חבקין המזכירה הרפואית, שישבה בעמדת הקבלה באותה עת, הסתכלה בתיקו של שלמה והמליצה לו לבצע בהתאם לגילו גם בדיקת אולטרסאונד לסקר אאורטה. חבקין ביקשה מטכנאית הרנטגן, שתקבל אותו למרות שאין לו תור לבדיקה. האאורטה- אבי העורקים, הינו העורק הראשי היוצא מהלב ודרכו זורם הדם לשאר חלקי הגוף. מפרצת אאורטה עלולה להיות קטלנית ומסכנת חיים, קיימת ביותר מ-3% מבני 60 ומעלה, וניתן לגלות אותה בבדיקת אולטרה-סאונד פשוטה.
1 צפייה בגלריה
חייו של בן ה-75 ניצלו
חייו של בן ה-75 ניצלו
חייו של בן ה-70 ניצלו
(צילום: מכבי)
טכנאית הרנטגן שלומית הרמן, שבדקה אותו, ראתה מיד שמשהו לא תקין בבדיקה. "חשבתי שזו תהייה בדיקה מאד קצרה, אך כבר עם תחילת הבדיקה ראיתי הרחבה משמעותית של האאורטה וגם נוכחות של קריש דם בתוכה. מצב זה נחשב כמסכן חיים ולכן ביקשתי ממנו לחכות ומיד פניתי לד"ר אינה טורסונוב, הרדיולוגית במכון, שפענחה את הבדיקה שאיששה את האבחנה שלי".
ד"ר טורסונוב דיברה עם המטופל והסבירה לו שעליו להתפנות לבית החולים באופן מיידי. "המטופל שלא הבין את חומרת המצב, ביקש ללכת לאורתופד על מנת לטפל קודם בברך הכואבת ורק אח"כ לנסוע לבית החולים. כמובן שלא לקחנו סיכון והסברנו לו שהוא נמצא במצב מסכן חיים. מיד הזמנו לו אמבולנס שפינה אותו להמשך טיפול בבית החולים".
ולנטינה, המזכירה הרפואית במכון הדימות סיפרה: "השבוע יצרנו קשר עם שלמה שסיפר לנו שהוא עבר ניתוח ומצבו טוב. הוא הודה לנו על הטיפול, האכפתיות ועל כך שהצלנו את חייו.
"אין ספק שזוהי תחושה נהדרת. אני ממש שמחה על כך שהתעקשנו ולא ויתרנו. זאת היתה התעקשות שללא ספק הצילה את חייו של המטופל. לפעמים התעקשות של רגע יכולה להציל חיים וזו מבחינתי תחושה מופלאה".