משתלת הפרחים נקלעה לקשיים עקב משבר הקורונה - במחלקת השיקום בהדסה ובשכונת הר הזיתים נרתמו לעזרה.
במחלקת השיקום בהדסה נמנעים בימים אלה כניסתם של מבקרים על מנת לשמור על בריאותם של המטופלים. תחיה לדרהנדלר, אחות המחלקה, שמעה על משתלת פרחים בדרום הארץ הנמצאת בקושי עקב המצב המתמשך, עם פרחים רבים שעומדים ללא דרישה והחליטה לעשות מעשה.
1 צפייה בגלריה
תחיה ואיתי המטופל במחלקת השיקום בהדסה
תחיה ואיתי המטופל במחלקת השיקום בהדסה
תחיה ואיתי המטופל במחלקת השיקום בהדסה
(צילום: דוברות הדסה)
"כשהבנתי שהמטופלים שלנו בשיקום לא מקבלים מבקרים וחלקם הגדול לא יוצאים הביתה להפוגה של שבת, היה לי ברור שצריך לעודד את רוחם ולשמח אותם. רבים מהם מאושפזים בשיקום לאורך זמן ואנחנו, האחיות, הרופאים, הפזיותרפיסטים ומרפאות בעיסוק, נקשרים אליהם מאוד והם בליבנו ממש", סיפרה.
עוד הוסיפה: "כששמעתי על הקושי של המשתלה בדרום, התחלתי לגייס כספים ועברתי את כל תושבי השכונה שלי בהר הזיתים בה אני מתגוררת, עד שנאספו מספיק כדי לרכוש מהמשתלה עשרות עציצים ולהרים אותם על הרגליים בימים טרופים אלו".
הערבות ההדדית יצרה גל של נתינה. "התרומות הפכו לעציצים, העציצים לאיחולי שבת, והמשתלה התאווררה אף היא מן הקושי. רתמתי מייד גם את חברת forever שנענתה בשמחה למבצע וכל מטופל היום קיבל עציץ משמח לשבת וקרם גוף".
"אני לא יכולה לתאר במילים את הבכי מההתרגשות", היא מספרת בחיוך, "כולם הרעיפו עלינו מילות תודה. כששמעו שרכישת העציצים סייעה למשתלה, השמחה וההתרגשות אפילו גדלו. בימים כאלה הפרחים היו קרן אור של ממש ועכשיו השבת תהיה נעימה לכולם״.
סמנכ״ל הסיעוד בהדסה, ד״ר רלי אלון, מתרגשת מן המחווה האנושית. ״האחיות והאחים עושים בשבועות האחרונים מלאכתם הקשה באופן מעורר הערצה. בחדרי המיון, במחלקות למניעת זיהומים, במתחמי המחלות המתפרצות וכמובן כל אחד ואחת במחלקת האם שלו, כולם עושים הרבה מעבר לנדרש. אני זוכה להיענות מרשימה של אחיות ואחים שמתנדבים לעבוד במתחם המחלות, זוכה לשיתוף פעולה מדהים בכל מקום בו אנו נקראות לתגבר. המחווה של תחיה מרגשת עד דמעות, זו בהחלט אחות שהיא מעל ומעבר״.