על רקע הקשיים הכלכליים החריפים של הדסה והקופה הריקה: עשרות עובדי מינהל ומשק במרכז הרפואי יקודמו ויקבלו העלאה במשכורתם. למיינט ו"ידיעות ירושלים" נודע כי בסוף השבוע שעבר התכנס ועד העובדים לדיון על קידומים במרכז הרפואי. כבר בתחילת השבוע קיבלו העובדים המאושרים את ההודעות על קידומם בתפקיד.
1 צפייה בגלריה
פרופ' רוטשטיין בכניסה להדסה. מחכים להסכם חדש
פרופ' רוטשטיין בכניסה להדסה. מחכים להסכם חדש
פרופ' רוטשטיין בכניסה להדסה. מחכים להסכם חדש
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אין כל רע כמובן בקידום עובדים בכל גוף שהוא, אלא שהעיתוי ירגיז בוודאי כמה ספקים של בית החולים. רק לפני שבועיים קיבלו חלק מהספקים הודעה על כך שלמרכז הרפואי אין די כסף כדי לעמוד בהתחייבויותיו הכספיות והם התבקשו לגלות סבלנות עם התשלום.
וכך כתבה החודש ההנהלה לספקים: "לדאבוננו, לנוכח המצב הפיננסי של בית החולים לא נוכל להעביר לכם בעת הזו את מלוא התשלום החודשי המגיע לכם". במכתב לספקים הוסיפו בהנהלה כי הם נערכים לארגן את התשלומים "לפי המזומנים שיש לנו בקופה". במוסד מבטיחים לסלק את החוב עם הסדרת התזרים מול המדינה.
מכתב זה מצטרף לפנייה מלפני חודש של המנכ"ל פרופ' זאב רוטשטיין לראש הממשלה בנימין נתניהו. המנכ"ל ציין אז: "החל ממחר אין באפשרותי לשלם לספקים שיביאו לי תרופות וציוד רפואי. מצופה מראש הממשלה למצוא פתרון לבעיה כאובה זו שפוגעת בציבור מטופלינו".
כאן המקום לציין כי אף שהסכם ההבראה פקע רק לאחרונה, בחודש דצמבר האחרון, הדסה טרם הוגדרה כזאת שנחלצה מהמשבר הכלכלי שאליו נקלעה. מנכ"ל בית החולים טוען כי הסיבה לכך שהמוסד הרפואי לא יצא מהסכם ההבראה כשהוא עומד על רגליו היא הקורונה. המחלה, לדבריו, הביאה להוצאות כלכליות יוצאות דופן, ובמקביל לירידה בתיירות הרפואית. אלא שמשרד האוצר מצפה מבית החולים, שנמצא בתקופת מעבר כבר ארבעה חודשים, לחתום מולו על הסכם חדש, שנועד להאריך את הסכם ההבראה בשנה נוספת לפחות.
מהדסה נמסר: "לאחר שנה של מלחמה קשה בקורונה בירושלים האדומה מגיע קידום ותגמול לכל עובדי הדסה שגילו מצוינות, דבקות במשימה ונתינה עצומה. לנוכח המשך ייבוש בתי החולים הציבוריים על ידי הממשלה, מה שגורם לקשיים תקציביים, לא ניתן היה לתגמל את כל מי שהיה ראוי לתגמול, ובהדסה הסתפקנו בקידום סמלי של מתי מעט עובדים, שנמצאים בחלק הנמוך של ההשתכרות, ולשאר רוב העובדים הסתפקה הדסה בטפיחה על השכם".
ממשרד האוצר נמסר: "אגף הממונה על השכר נמצא בממשק שוטף עם הנהלת הדסה בכל היבטי השכר, ובכלל כך בנושא קידומי שכר לעובדים".
גם השבוע סירבו בהנהלת בית החולים לחשוף את גובה הגירעון ומסרו: "חישוב של גירעון באמצע שנה יראה על חוסר הבנה".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים