בהליך חירום אישרה אתמול (ד') הוועדה המקומית בירושלים הרחבת חדר המיון לבית החולים "שערי צדק". התוספת כוללת אולם המתנה, חדרי בדיקות, קבלת חולים, חניות לאמבולנסים ועוד פונקציות המשמשות את חדר המיון.
1 צפייה בגלריה
שערי צדק
שערי צדק
שערי צדק
(צילום: יואב דודקביץ')
ההליך המזורז נדרש בשל מצב החירום הלאומי, והצורך הדחוף של בית החולים להרחיב את חדר המיון כדי להתמודד עם העומס הגדול והמצטבר בשל מגיפת הקורונה.
עוד בחדשות:
טרם הישיבה המיוחדת והחריגה של רשות הרישוי, שכונסה בתוך שעות ספורות מהרגע בו הסתיימה הכנת תיק הבקשה, שוחח יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה אליעזר ראוכברגר עם מנכ"ל בית החולים פרופ' עופר מרין, ועדכן אותו על הישיבה.
מדובר בהרחבת חדר המיון בהיקף שטח כולל של כ-1000 מ"ר, וכן הוספת חניות חירום לאמבולנסים ופונקציות נוספות המשמשות את חדר המיון, כדי להגדיל את יכולת הקליטה והטיפול בחולים על ידי בית החולים. הבינוי יהיה ברחבת הכניסה הגדולה לחדר המיון הקיים.
תיק ההיתר נפתח לפני שלושה שבועות בלבד, וצוות אגף הרישוי הונחה לתת לו תשומת לב וזירוז מהיר ומקסימאלי ככל האפשר. זאת כאמור לנוכח העובדה שירושלים, כמו מדינת ישראל כולה, מצויה בשעת חירום בשל ריבוי חולי הקורונה.
מ"מ ראש העירייה ויו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה אליעזר ראוכברגר: "בשל מצב החירום הלאומי החלטתי להביא בהליך מזורז ונדיר את בקשת בית החולים 'שערי צדק' לאישור כדי לסייע במאבק נגד נגיף הקורונה. ראש העירייה, משה ליאון, עושה כל שביכולתו בהתמודדות עם נגיף הקורונה, ובמצב הקיים כולם צריכים לעשות כל שניתן ולהטות שכם לסייע להתמודד עם התחלואה הרבה, וזה מה שעשינו. אני גם משבח את הצוות המקצועי באגף הרישוי וביתר האגפים שיצאו מגדרם כדי לסייע ולזרז הליכים".