בשעה טובה: בשערי צדק נפרדו אתמול (רביעי) משמעון ביטון (59), החולה האחרון שהיה מאושפז במחלקת הקורונה. בהדסה סגרו למעשה את מחלקת ה'כתר' כבר לפני חודש, אבל במרכז הרפואי הרצוג נותרו שלושה חולים אחרונים. מתברר כי בשל החשש מהתפרצות של הווריאנט ההודי משרד הבריאות ביקש מהנהלת הרצוג להמשיך להפעיל את מחלקת הקורונה.
1 צפייה בגלריה
ביטון נפרד ממחלקת ה'כתר'. "נס אחד גדול"
ביטון נפרד ממחלקת ה'כתר'. "נס אחד גדול"
ביטון נפרד ממחלקת ה'כתר'. "נס אחד גדול"
(צילום: יואב דודקביץ')
ביטון היה מאושפז מ־24 בפברואר, במשך 120 ימים. "יש לנו טבלת ייאוש", סיפרה השבוע רעייתו נטלי. "מבחינת שמעון הוא פשוט לא הרגיש טוב, התאשפז, וכעבור כמה חודשים חזר הביתה. אנחנו כמשפחה היינו צריכים להתמודד עם שבוע ראשון של חיבור לאקמו, כשבשלושת הימים הראשונים הוא היה במצב קשה והיה צריך לשרוד אותם. הוא היה מאושפז פעמיים בטיפול נמרץ, וכמובן כל מה שנלווה לזה - זיהומים, דלקות, קריסת ריאות. עברנו הרבה פחד וחרדות לראות אותו מחובר לכל הצינורות ולמכשירים האלה מכל כיוון אפשרי.
"יום אחד התקשר אלי הרופא ואמר לי ששמעון עוזב את טיפול נמרץ קורונה ועולה למיון כללי. אני שמחתי ועשיתי 'קולולו', אבל מהר מאוד הוא הרגיע אותי ואמר לי שהמצב עדיין מאוד קשה. זה היה לחיות בבועה במשך ארבעה חודשים. הקורונה נגמרה לכאורה, ואנחנו עדיין בבית החולים בלי יכולת לחזור לתפקוד".
נטלי מציינת כי למרות השמחה מדובר בתהליך החלמה ארוך שטרם הסתיים, ולכן בעלה הועבר השבוע לשיקום בבית החולים תל השומר. "לראות את שמעון בריא היום - אנחנו מרגישים שקיבלנו אותו במתנה. זה ממש לא היה מובן מאליו, זה נס אחד גדול, ואני חייבת תודה גדולה לצוות בית החולים על המסירות והטיפול הנהדר".
לעדכונים נוספים – חדשות ירושלים