הטיפול הפולשני הוביל לתביעה: אישה בת 39 תובעת את בית החולים שערי צדק על שורת מחדלים לטענתה, שאילצו אותה לעבור ניתוח גרידה להפלה שהסתבך וחייב ניתוח מתקן. עקב כך היא נאלצה אף להסכים לקשירת חצוצרות והימנעות מלהביא ילדים נוספים לעולם, כדי שלא לסכן את חייה ואת חיי העובר בהריונות הבאים.
1 צפייה בגלריה
לידה
לידה
טוענת ל"סיבוך רפואי מיותר"
(צילום: shutterstock)
על פי התביעה, האישה פנתה אל קופת החולים בשבוע התשיעי להריונה ולאחר בדיקת אולטרסאונד אובחן כי העובר ללא דופק. היא הופנתה אל מיון נשים ומשם הועברה למחלקת נשים בשערי צדק, לשם סיום ההיריון. עוד נכתב בתביעה כי אין עדות לכך שנדונו עימה האופציות הטיפוליות הקיימות להפלה או שהוצעו לה אפשרויות אחרות, כגון טיפול תרופתי או המתנה להפלה שלמה - כלומר לפליטה ספונטנית של העובר מהרחם. הפעולה שנבחרה על ידי בית החולים היתה ניתוח גרידה.
חוות דעתו של הרופא המומחה שצורפה לתביעה מדגישה כי כל אחת מהאפשרויות סבירה ואין עדיפות של האחת על פני רעותה. עוד הוא מציין כי בשנים האחרונות עלה קרנה של האופציה התרופתית, שמאפשרת לגרום להפלה שלמה באמצעות טיפול רפואי ייעודי ולא מסוכן שיתרונו הגדול הוא בהגדלת משמעותית של הסיכויים להפלה שלמה ספונטנית ובייחוד במניעה של התערבות כירורגית שסיבוכיה עלולים להיות חמורים.
עוד נכתב בתביעה כי במהלך הגרידה נוקב דופן הרחם וגרם לסכנת חיים קשה ליולדת ונפגע גם המעי הדק. כאשר התגלה הקרע בוצע במקום ניתוח מתקן נרחב והומלץ לאישה לסיים הריונות עתידיים בניתוח קיסרי שכן הרחם נפגע בצורה קשה. בתביעה נכתב כי כשנה לאחר מכן נכנסה האישה להריון נוסף וקבעה תור לניתוח קיסרי בשל הסיכון הנובע מניתוח הגרידה שבוצע בשערי צדק.
במהלך הניתוח נפתח מחדש הקרע שבדופן האחורי של הרחם והוא נתפר. כיוון שכך בוצעה במקום גם קשירה של החצוצרות, וזו סגרה את האפשרות של האשה להריונות נוספים בעתיד, שכן כל הריון מביא לסיכון של קרע מחודש של הרחם.
ממשרד עורכי הדין שטובר וטולדנו, שמטפלים בתיק זה, נמסר: "מצער כי סיבוך רפואי מיותר ושאינו מחויב המציאות הביא לתוצאה כה קשה. כעת נותר רק להילחם על הפיצוי הכספי שהתובעת זכאית לו".
שערי צדק: "אנו מחויבים לצנעת הפרט ולחיסיון הרפואי של מטופלינו ולא מוסרים מידע אישי ופרטי, ועל כן נגיב לכתב התביעה בבית המשפט".