כמות הרכישות ברשת הולכת ועולה בהתמדה. זו כמובן בשורה נהדרת עבור בעלי חנויות מקוונות, אבל זה לא הכל. בגלל התחרות שבין אתרי חנויות, אפילו אם יש לך אתר חנות משגשג, אי אפשר לנוח על זרי הדפה. וזה נכון פי כמה וכמה, כאשר מדובר על חנות חדשה יחסית, שרוצה לפרוץ קדימה. בשורות הבאות נסביר על הדרך הטובה ביותר כיום, לקדם את החנות ולהביא אליה עוד ועוד לקוחות. אנו מדברים על קידום בגוגל.
להבין את גוגל, להבין את האלגוריתם
על מנת להצליח בקידום אתר מכירות ברשת, לא חייבים להיות מתכנתים או בעלי הבנה טכנית בנושא של בינה מלאכותית. יחד עם זאת, כן צריך להבין במידה מסוימת שגוגל פועלת על בסיס בינה מלאכותית וליתר דיוק – על ידי אלגוריתם משוכלל. האלגוריתם מדי פעם משתנה ומתפתח, אבל דבר אחד נשאר תמיד נכון. האלגוריתם הוא זה שנותן ציונים לכל האתרים, כלומר מדרג אותם ביחס לחיפושי גולשים. בהמשך הדברים נתאר היבטים שונים שעליהם מתבסס האלגוריתם. כאשר תטמיעו את ההמלצות הללו, האלגוריתם של גוגל יעלה את הדירוג של החנות שלכם (כלומר היא תתקדם). לרוב האנשים אין סבלנות לעבור בין יותר מדי עמודים בתוצאות החיפוש. אם אתם מוכרים לדוגמא ציוד ספורט באינטרנט והאתר שלכם מופיע בעמוד העשירי בגוגל, זה לא יביא לכם יותר מדי לקוחות. ברגע שתקדמו את אתר הספורט שלכם לעמודים הראשונים, הרבה יותר גולשים יגיעו לאתר. התוצאה – יהיו לכם יותר מכירות לכל יחידת זמן.
1 צפייה בגלריה
קידום אורגני לאתר חנות בגוגל
קידום אורגני לאתר חנות בגוגל
קידום אורגני לאתר חנות בגוגל
(צילום: FREEPIK)
החשיבות של מילות החיפוש
האלגוריתם של גוגל לא מסוגל לקרוא מחשבות, וגם כאשר הטכנולוגיה תמשיך להשתפר זה כנראה לא ישתנה בקרוב. האופן שבו האלגוריתם עובד, זה על בסיס מילות מפתח או מילות חיפוש שהגולשים מזינים בשאילתת החיפוש שכולנו מכירים. כלומר, קידום אתר חנות בגוגל חייב להביא בחשבון את מילות המפתח העיקריות, שנוגעות לתחום העיסוק שלך, סוג האתר ומוצרי החנות.
אם אתם בעלי חנות ספורט מקוונת ואתם מוכרים ציוד כושר, משקולות, גומיות כוח וכדומה, סביב כל זה יש הרבה מילות מפתח. מקצועני קידום קוראים לשלב החשוב הזה – מחקר מילות מפתח. לצורך העניין ניתן להשתמש בגוגל עצמה לשם כך, להיעזר בכלי עזר אונליין או לבדוק אתרי מתחרים. מהר מאוד תהיה לכם רשימה של מילות מפתח שקשורות לתחום שלכם ושכדאי לשלב באתר לצרכי אופטימיזציה (שיפור קידום האתר על בסיס האלגוריתם). מילות מפתח כגון "משקולות יד" או "ציוד ליוגה", "מזרון פילטיס" או ציוד למאמני כושר" ככל הנראה רלוונטיים מאוד במקרה הזה. חשוב לא פחות לבדוק את רמת התחרות סביב כל ביטוי. אם מתמקדים רק בביטויים פופולריים ותחרותיים, קצב הקידום לא יהיה מאוד מהיר. אם מתמקדים גם בביטויים פחות תחרותיים, אפשר תחת הביטויים הללו לקדם את הדירוג בגוגל באופן מאוד מהיר ומאוד אפקטיבי.
אופטימיזציה לאתר החנות שלכם
ישנן שיטות רבות לאופטימיזציה (SEO), שכדאי להכיר לטובת הקידום בגוגל. למשל:
1. תיאור עמודים – חשוב להוסיף תיאורי עמודים. התיאורים יופיעו בגוגל, יעזרו להשיג יותר קליקים וכניסות וגם ישפרו את הדירוג. בתיאורים רצוי להשתמש במילות מפתח רלוונטיות ואם אפשר, גם בשם האתר, המותג או המוצרים הבלעדיים שלכם.
2. הוספת כותרות – כותרות מועילות מאוד לאנשים שנכנסים לאתר. זה מכניס סדר בתכנים השונים אך זה בעל חשיבות רבה גם לאלגוריתם של גוגל. הטמעת מילות מפתח בכותרות מרכזיות מזוהה על ידי גוגל בסריקת האתר וזה משפר את הדירוג.
3. העלאת תכנים חדשים – האלגוריתם של גוגל מעריך אתרים מעודכנים ועדכניים. זו סיבה מספיק טובה להקפיד להעלות תכנים חדשים לאתר, מאמרים, מידע צרכני וטיפים. מאמרים ישנים, כדאי לעדכן מעת לעת.
4. אתר סמכותי ומקצועי - תכנים איכותיים ומקצועיים מוערכים על ידי גוגל אך גם על ידי הגולשים. כאשר הגולשים מוצאים עניין באתר, זמן השהייה בחנות מתארך וגם זה מעלה את הדירוג בגוגל.
5. יש עוד טכניקות נוספות לקידום אתרי מסחר בגוגל. למשל, שיפור מהירות האתר. תוספי אבטחה מעודכנים וגם כל דבר שהופך את האתר למעניין ומושך עבור הגולשים.
מוגש מטעם: weblinks